توزیع ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بسته حمایتی در فارس مصداق عمل به توصیه های اهل بیت (ع) است

آیت الله دژکام گفت: ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بسته حمایتی در سال ۹۹ در استان فارس توزیع شده است که عمل به توصیه های اهل بیت (ع) در کمک به نیازمندان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (جمعه 22 اسفند) در خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: هر لحظه به عنایت خداوند بزرگ برای هدایت ما به راه راست نیاز داریم و در سوره مبارکه «بقره» بر این تاکید شده که افراد با تقوا از هدایت خدا برخوردار می شوند.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: باید در عمل و رفتار به قرآن در جامعه به گونه ای عمل کنیم که دستورات قرآن در آنها نمود داشته باشد و تنها اسم مسلمانی نداشته باشیم بلکه رسممان نیز مسلمانی باشد.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: مقام معظم رهبری، همواره بر اهل یقین بودن مسلمانان تاکید کرده اند و امیر مومنان علی (ع) تقوای الهی را در خطبه های خود همواره مورد تاکید قرار داده اند.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) تصریح کرد: باید در جامعه یکدیگر را به صبر دعوت کنیم و به اعتقادات خود پایبند باشیم و هر آنچه در قرآن کریم آمده را قلبا بخواهیم.

وی ادامه داد: عشق به قرآن و اهل بیت (ع) موجب پیروزی ماست و مقدمات و زمینه ظهور امام زمان (عج) را فراهم می کند زیرا حق همان است که اهل بیت (ع) می گویند و پای آن می ایستیم.

نماینده ولی فقیه در فارس در خطبه دوم نماز جمعه امروز شیراز بیان کرد: در هفته پیش رو مناسبت های متعددی داریم که میلاد با سعادت امام حسین (ع) و روز «پاسدار» و میلاد حضرت ابوالفضل (ع) روز «جانباز» از این موارد است.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: امروز نیز روز تاسیس بنیاد شهید است که یاد و خاطره شهدا را گرامی می داریم و هفته پایانی سال را می گذرانیم که آغاز سال و را به همه مردم تبریک عرض می کینم که با ولادت ائمه اطهار (ع) به پیشواز سال جدید شمسی می رویم.

آیت الله دژکام تاکید کرد: سال 1400 در ابتدا و انتها به میلاد امام زمان (عج) مزین شده است و انشاالله که سال مبارکی خواهد بود و باید در این سال مبارک در سومین حرم مطهر اهل بیت (ع)، قرآن بیشتر بخوانیم و به عطرت نگاه ویژه تر داشته باشیم تا زمینه ساز ظهور باشد.

وی عنوان کرد: شورای قرآن و عترت در سومین حرم اهل بیت (ع) در سال 1400تلاش می کند که توجه به قرآن را در صدر امور فرهنگی ادارات، مساجد و ... در شهر شیراز و سایر نقاط استان فارس قرار دهیم.

امام جمعه شیراز ادامه داد: همچنین این شورا به برگزاری مناسبت های اهل بیتی (ع) نگاه ویژه دارد و به حمایت و همراهی تمامی سازمان ها در این زمینه نیاز داریم تا فرهنگ اهل بیت (ع) در جامعه بیش از پیش جاری شود.

وی تصریح کرد: تمام مسئولان ما توجه به قرآن و اهل بیت (ع) را باید در انجام امور و و ظایف خود مورد توجه قرار دهند.

آیت الله دژکام با ابراز خرسندی از انجام کمک های مومنانه در استان گفت: 2 میلیون و 700 هزار بسته حمایتی در سال 99 در استان فارس توزیع شده است که عمل به توصیه های اهل بیت (ع) در کمک به نیازمندان است.

وی با اشاره به انتخابات سال 1400 بیان کرد: تقوای الهی باید در این انتخابات در اولویت ما باشد تا آدم با تقوا انتخاب شود و در انجام امور جامعه قرار بگیرد.

کد خبر 1036902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha