مسئولی که از سفره انقلاب سهم می خواهد با سیره شهدا فاصله دارد

فلاح ایستادگی در برابر دشمن و عدم هراس از مرگ را از ویژگی شهدا خواند و گفت: مسئولی که برای خود از سفره انقلاب سهم قائل است با سیره شهدا فاصله دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « مرتضی فلاح» در سخنرانی پیش از خطبه های امروز( جمعه، 22 اسفند) در مصلی امام خمینی(رحمه الله) رشت با گرامیداشت روز شهدا، شهید را مکبر آزادگی نامید و گفت: روز شهدا، روز بزرگداشت شهیدانی است که شعار هیهات من الذله را تحقق بخشیدند.

 

رییس بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی با اشاره به گفته امام راحل مبنی بر اینکه ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد، گفت: این اسارت تنها اسارت جسمی نیست و به معنی گرفتاری در تعلقات دنیوی است.

 

فرزند شهید مسیب فلاح افزود: روز بزرگداشت شهدا فرصتی برای رهایی از تعلقات دنیوی و تفکر درباره هدف خلقت است.

 

وی خاطرنشان کرد: هر روز زندگی ما معامله با خداست و باید ببینیم در این معامله مانند شهدا سربلند خواهیم بود؟

 

فلاح اذعان داشت: شهدا تلاش کردند انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان نیفتد و ما باید راه و مکتب شهدا را بشناسیم و ادامه دهیم.

 

وی دل بریدن از خواسته های شخصی، اخلاص، ایمان و تقوا را از ویژگی های شهدا برشمرد و گفت: مسئولانی می بینیم که برای رسیدن به ریاست رشوه می دهند و این برخلاف اخلاص است.

 

رییس بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی یادآور شد: آرمانگرایی براساس جهان بینی الهی، تعهد و تخصص، عمل به تکلیف از مهمترین ویژگی های شهداست.

 

وی اضافه کرد: بصیرت و ترجیح مصلح کشور بر مصلحت شخصی در شهدا تبلور یافته است و چقدر مسئولی که برای خود از سفره انقلاب سهم قائل است با سیره شهدا فاصله دارد.

 

فلاح ایستادگی در برابر دشمن و عدم هراس از مرگ را از ویژگی شهدا خواند و خاطرنشان ساخت: آرزو به دل ماندیم یکی از فرزندان مسئولان به مدافعان حرم بپیوندند.

 

وی گفت: برای اینکه انقلاب به دست نامحرمان نیفتد این هدف باید آرزوی هر روز ما باشد.

 

فرزند شهید مسیب فلاح با اشاره به توصیه اخیر رهبر انقلاب به جوانان و لزوم امیدآفرینی و تنبلی نکردن برای پیشرفت کشور، تاکید کرد: اگر می خواهیم کشور به اعتلا برسد باید از تنبلی دوری کنیم.

 

وی در بخشی دیگر از سخنان خود خواستار رعایت دستورالعمل های بهداشتی شد و گفت: کشور ما در یکسال گذشته بیش از 300 شهید مدافع سلامت داشته است.

 

رییس بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی خاطرنشان کرد: سالها می گذرد تا دکتر منصف ها و دیوشلی ها برای جامعه پزشکی تربیت شوند.

کد خبر 1036918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha