دشمنان به قدرت جمهوری اسلامی و غلبه عقلانیت  پی برده اند

حجت الاسلام سیادت به دلایل فریبکاری و عقب نشینی طلبکارانه اروپا در قبال قطعنامه ضد ایرانی اشاره کرد و گفت: دشمنان به قدرت جمهوری اسلامی و غلبه عقلانیت واقف و پی برده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سید رحمت الله سیادت» ظهر امروز (22 اسفند ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از محرمات با اشاره به حدیثی از پیامبر اعظم (ص) در کتاب بحار الانوار ج97ص83 به بیان فضائل ماه مبارک شعبان پرداخت و اظهار کرد: «شعبان ماه من و رمضان ماه خداوند است، هرکه ماه مرا روزه بدارد، در روز قیامت شفیع او خواهم بود».

امام جمعه پاتاوه با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) در این زمینه، گفت: «روزه ی ماه شعبان، وسواس دل و پریشانی های جان را از بین می برد».

وی حسن ختام خطبه عبادی را با سخن امام صادق (ع) به پایان رساند که فرمود: «ثواب صدقه در روز جمعه چند برابر است، هر مومنی که گرفتاری مومنی را برطرف کند، خداوند هفتاد گرفتاری دنیا وآخرت را از وی دور می سازد».

حجت الاسلام سیادت در خطبه دوم نماز با اظهار تاسف به اتفاق زلزله اخیر در شهرستان دنا و به تبع آن در پاتاوه گریزی زد و یادآور شد: بر اثر این زمین لرزه 85 درصد مناطق مسکونی در روستاهای پاتاوه دچار خسارت و یا براساس نظر ارزیابان و کارشناسان بنیاد مسکن باید تخریب کامل شوند، اما متاسفانه تاکنون از سوی مسئولین امر حمایت عملی صورت نگرفته و بنده در جلسات متعدد، حضوری، تلفنی و مکتوب مطالبات مردم حادثه دیده را پیگیری و در جلسات مطرح  کردم و با انکار آنها و تبعیض مواجه شده ام.

امام جمعه پاتاوه مدیران کشوری و استانی از خدا بترسند، منصفانه عمل کنند و عدالت را در خصوص این مردم مظلوم اجرا و از دوگانگی کار کردن پرهیز کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامی داشت روز شهدا به مناسبت 22 اسفند، روز بزرگداشت شهدا «سالروز تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی» به استناد سخن رسول اکرم «ص» که شرافت مندانه ترین مرگ، شهادت است به تفسیر آیه 154 سوره بقره پرداخت و گفت: «به کسانی که در راه خدا کشته می شوند مرده نگویید، بلکه آنان زنده اند، اما شما در نمی یابید».

حجت الاسلام سیادت در بخش دیگری از خطبه سیاسی به دلایل فریبکاری و عقب نشینی طلبکارانه اروپا در قبال قطعنامه ضد ایرانی اشاره کرد و گفت: پی بردن به عواقب تصویب این قطعنامه و ترس از واکنش شدید ایران به ادامه سیاست های خصمانه به واسطه قدرت گرفتن از قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، همچنین فهم بی فایده و بی خاصیت بودن مصوبه ها، لوایح و قوانین ضد ایرانی در سال های اخیر و قدرتمند شدن ایران انقلابی است.

امام جمعه پاتاوه آغاز تغییر مسیر فشار حداکثری به سمت فشار هوشمندانه به جمهوری اسلامی را از دیگر دلایل عنوان کرد و افزود: دشمنان به قدرت جمهوری اسلامی و غلبه عقلانیت واقف و پی برده اند، به حول و قوه الهی و تبعیت محض از ولایت فقیه تمامی نقشه های دشمنان را خنثی و شکست همه جانبه را برای آنان رقم خواهیم زد.

وی در فراز پایانی خطبه ها راه علاج گرانی ها و مشکلات معیشتی را این گونه، بیان کرد: امام علی (ع) خودش بدون واسطه بر باز نظارت قاطعانه و عادلانه داشته و با محتکرین و گران فروشان با شدت برخورد می نمود، لذا این برای چندمین بار در سال جاری رهبر معظم انقلاب از وضعیت مردم و گرانی بی منطق و افسار گسیخته گلایه می کنند و معظم له فرمود: «این غصه بزرگی است برای ما چرا که راه حل مشکلات از درون کشور و با نگاه درون زا می گذرد و دولتمردان اقتصاد را شرطی و به برجام گره نزنند».

حجت الاسلام سیادت گفت: رهبر معظم انقلاب تقویت انضباط پولی و مالی و اصلاح ساختار بودجه کشور همچنین رشد و رونق تولید داخلی براساس یک برنامه قرارگاهی کوتاه مدت و بلند مدت به اضافه صرفه جویی و بهینه سازی در هزینه های تولید با استفاده از فناوری های نوین و روز آمد بیان داشتند.

امام جمعه پاتاوه گفت: افزایش نظارت کارآمد بر بازار، تولید و توزیع و مقابله قاطعانه با احتکار و گرانی های بی منطق و بدون توجیه و مدیریت بر واردات و صادرات در کوتاه مدت و میان مدت را از راه های علاج گرانی ها و مشکلات معیشتی از لسان رهبر معظم انقلاب بیان کرد.

کد خبر 1036964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha