کنترل بیماری در موج جدید کرونا در خوزستان بسیار دشوار است

علوی با اشاره به اینکه موج جدید کرونا در خوزستان بسیار سنگین شده است گفت:‌ این امر کنترل بیماری ‌را دشوار کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سید محمد علوی» عصر امروز (جمعه ۲۲ اسفند) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موج جدید کرونا در خوزستان، بسیار سنگین بوده و قدرت بیماری‌زایی بالایی دارد و این کنترل بیماری را دشوار کرده است.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: واکسن کرونا با شتاب زیادی در حال ورود و تزریق به استان است ولی هنوز امکان واکسن عمومی و همگانی نیست و لازم است مردم ضوابط بهداشتی را رعایت کنند.

 

وی با اشاره به ورود کرونای انگلیسی به خوزستان اضافه کرد: میزان واگیری ویروس انگلیسی 10 برابر ویروس چینی است همچنین میزان بستری آن 9 برابر و موارد فوتی آن هفت برابر ویروس قبلی است لذا با روش های قدیم نمی توان با این ویروس مبارزه کرد.

 

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به افزایش قدرت بیماری‌زایی کرونا عنوان کرد: برای شناسایی محله به محله کرونا، فاز دوم طرح شهید قاسم سلیمانی با نام «تشدید بیماریابی» در استان عملیاتی می‌شود.

 

وی درباره جزئیات فاز دوم طرح شهید سلیمانی بیان کرد: با استفاده از این طرح می توان بیماران مخفی را شناسایی و در خانه قرنطینه کرد که این موضوع باعث می شود موارد بستری در بیمارستان ها کاهش پیدا کند.

 

علوی یاد آور شد: در فاز دوم میزان تست و نمونه گیری به بیش از 10 هزار مورد رسیده که قبلا این سه هزار مورد در روز بود؛ در طرح شهید قاسم سلیمانی بیماران بیشتری را شناسایی کرده و کار درمانشان را در خانه انجام می‌دهیم.

 

کد خبر 1037001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha