مجاهدت، زیبایی تقواست/ بزرگداشت شهدا، بزرگداشت ارزش ها و فضائل است

امام جمعه شهر نوش آباد گفت: مجاهدت، زیبایی تقواست و انسان با تقوایی که اهل مبارزه و جهاد نباشد، تقوایش جلوه ای ندارد.

حجت الاسلام سید حسین علوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل با تبریک اعیاد مبارک شعبانیه و گرامیداشت ۲۲اسفندماه، روز تأسیس بنیاد شهید و بزرگداشت شهدا گفت: مجاهدت، زیبایی تقواست و انسان باتقوایی که اهل مبارزه و جهاد نباشد، تقوایش جلوه ای ندارد.

 

امام جمعه شهر نوش آباد بر لزوم بزرگداشت مقام شهدا تاکید کرد و افزود: بزرگداشت شهدا، بزرگداشت ارزش ها و فضائل است و شهدا ستاره ‌های پرفروغ در مسیر زندگی ما هستند که راه کمال را به ما نشان می‌دهند.

 

حجت الاسلام علوی با ذکر حدیثی از حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) افزود: جهاد انواعی دارد که جهاد اکبر مبارزه با هوای نفس ، جهاد اصغر مبارزه با دشمنان دین ،جهاد کبیر عدم تبعیت از دشمن و گرفتار نشدن به مکر دشمن ،جهاد صغیر قدم برداشتن در مسیر برآوردن حاجت برادر مؤمن ،جهاد خانواده داری خوب خانه داری و همسر داری و جهاد اعظم که همان انتظار ظهور و فرج امام مهدی(ارواحنا فداه) است.

 

امام جمعه نوش آباد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در روز بعثت رسول اکرم(ص) گفت: در نهایت کسی پرچم فتح  و پیروزی را بر دوش خواهد گرفت که اهل بصیرت و صبر و استقامت باشد و نیز طبق فرمایش ایشان باید اهل توصیه و دعوت دیگران به صبر استقامت باشیم که اگر این تواصی نباشد، شکست ما حتمی است. چنانچه با محوریت رهبری از همه یک صدا شنیده شود و مردم هم پرشور در صحنه حضور داشته باشند، باعث عقب نشینی و شکست دشمنان خواهد شد.

 

حجت الاسلام علوی افزود: دشمن در تلاش است با هجمه‌های فرهنگی، فرهنگ ایثار و شهادت رزمندگان به فراموشی سپرده شود ولی مسئولین و مردم نباید اجازه دهند یاد و خون شهدا کمرنگ شود.//

کد خبر 1037024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha