کاهش محسوس دمای هوا/ سرعت طوفان در خراسان جنوبی به ۹۵ کیلومتر در ساعت رسید

میرجلیلی از کاهش محسوس دمای هوا و یخبندان شبانه طی ۲۴ ساعت آینده خبر داد و گفت: وزش طوفان در خراسان جنوبی به ۹۵ کیلومتر در ساعت رسید.

«سید ابوالحسن میرجلیلی»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، اظهار کرد: از بعد از ظهر روز گذشته جمعه (22 اسفند) شاهد وزش طوفان شدید در سطح استان هستیم، که در برخی نقاط سرعت وزش باد به 90 تا 95 کیلومتر در ساعت رسیده است.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه جلسه ستاد مدیریت بحران دو روز گذشته در خصوص پدیده طوفان، وزش باد شدید و گرد و خاک و همچنین کاهش محسوس دمای هوا برگزار شد، افزود: اقدامات پیشگیرانه به دستگاه های متولی ابلاغ شده است.

 

میرجلیلی تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون خسارت های وزش باد شدید در استان جزیی بوده و در شهرستان طبس چندین درخت شکسته و یک تیر برق در این شهرستان سقوط کرده و سبب قطعی برق در چند روستا شده است، که با تلاش امدادگران برق، مشکلات بیشتر روستاها رفع شد.

 

وی از ادامه روند پدیده طوفان و وزش باد شدید در خراسان جنوبی تا عصر امروز (23 اسفند) خبر داد و گفت: هم استانی های عزیز نسبت به پیش بینی های انجام شده، تدابیر لازم را انجام دهند و از سفر خودداری کنند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی نسبت به وزش باد شدید به دامداران، مرغدارن، کشاورزان و عشایر هشدار داد و گفت: این گروه ها حتما نسبت به ایمن سازی مستحدثات کشاورزی و دامی خود اقدام کنند.

 

وی در ادامه از کاهش محسوس دمای هوا طی 24 ساعت آینده خبر داد و افزود: این کاهش محسوس دما در مناطق کوهستانی و کوهپایه ای موجب یخبندان شبانه خواهد شد، لذا برای این دو پدیده سرما و یخبندان شبانه و طوفان شدید؛ گلخانه داران و تمامی کسانی که متأثر از این پدیده می شوند باید اقدامات لازم را انجام دهند تا خسارتی را نداشته باشیم

 

کد خبر 1037052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha