اختصاص سهمیه عمره مفرده به دانش آموزان استثنایی

معاون تشخیص و پیشگیری امور پرورشی و تربیت‌بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از اختصاص سهمیه عمره مفرده به دانش‌آموزان استثنایی خبر داد و افزود: امسال نخستین گروه اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، ابراهیم اعتصام، معاون تشخیص و پیشگیری امور پرورشی و تربیت‌بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در مراسم تجلیل از فرهنگیان و دانش‌آموزان استثنایی برگزیده جشنواره علمی، فرهنگی و هنری از رفع مشکلات سنوات ارفاقی کارکنان این سازمان خبر داد و گفت: به زودی دستورالعمل اجرایی این مصوبه به استان‌ها ابلاغ می‌شود.
 

وی با اشاره به اینکه تصویب و رفع مشکل سنوات ارفاقی کارکنان آموزش و پروش استثنایی مدت 2 سال دچار وقفه شده بود، تاکید کرد: این طرح با پیگیری‌های سازمان آموزش و پروش استثنایی کشور و رایزنی در جلسه روز گذشته در حضور معاونت راهبردی رییس جمهور به تصویب رسید و قطعی است.
 

اعتصام از اختصاص سهمیه عمره مفرده ویژه دانش‌آموزان استثنایی خبر داد و افزود: برای نخستین بار سهمیه‌ای برای حج عمره دانش‌آموزان استثنایی اختصاص یافته که امسال نخستین گروه این دانش‌آموزان اعزام می‌شوند.
 

معاون تشخیص و پیشگیری امور پرورشی و تربیت‌بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه 104 هزار دانش‌آموز استثنایی دختر و پسر در کشور مغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: از این تعداد 34 هزار نفر در مدارس دانش‌آموزان عادی و 70 هزار نفر دیگر نیز در مدارس استثنایی تحصیل می کنند.


وی با اشاره به اینکه در 2 سال اخیر تعداد 305 کلاس درس اضافه شده و 105 مرکز آموزشی، توانبخشی و پیشگیری از اختلالات یادگیری در کشور توسعه یافته است، تامین امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای جذب کودکان استثنایی و آموزش آنان نیز در برنامه‌ها است که با جدیدت پیگیری می‌شود.


معاون آموزش و پرورش استثنایی کشور خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح هوشمند سازی مدارس استثنایی کشور اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است که تا پایان امسال به استان‌ها ابلاغ می‌شود، امیدواریم سال آینده هوشمندسازی مدارس استثنایی که با توجه به شرایط ویژه دانش‌آموزان از ضرورت‌ها به شمار می‌رود انجام شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 103706

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha