افزایش حساسیت عمومی و اعتمادسازی نسبت به مرکز اسناد و کتابخانه ملی ضروری است

جمالی پور گفت: توجه به مرکز اسناد و کتابخانه ملی وظیفه همگانی است و باید نسبت به آن حساسیت عمومی ایجاد شود و وظیفه مسئولان هم اعتماد سازی است تا اسناد و نسخ قدیمی برای حفظ و نگهداری به این مرکز سپرده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «هدایت الله جمالی پور» در دیدار با مظفر پاسدار شیرازی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران که امروز (شنبه 23  اسفند) در دفتر استاندار قزوین برگزار شد، بیان کرد: مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران دارای اهمیت ویژه ای است و گنجینه ای بزرگ را در اختیار دارد.

 

استاندار قزوین ادامه داد: مرکز اسناد، محلی برای نگهداری و حفظ گنجینه های ارزشمند تاریخی است و هر جامعه ای هم با پیشینه خود هویت می یابد و ارزش و اعتبار خود را وامدار گذشته خویش است و حفظ آثاری که مربوط به این گذشته بوده بسیار مهم است.

 

وی عنوان کرد: توجه به مرکز اسناد و کتابخانه ملی وظیفه همگانی است و باید نسبت به آن حساسیت عمومی ایجاد شود و وظیفه مسئولان هم اعتماد سازی است تا اسناد و نسخ قدیمی برای حفظ و نگهداری به این مرکز سپرده شود.

 

جمالی پور اعلام کرد: قزوین دارای گذشته و سابقه ای درخشان در عرصه توسعه و  فرهنگ است و خاندان های بزرگ و اصیلی در آن زندگی کرده اند بنابراین حفظ نسخ خطی و اسناد تاریخی آن بسیار اهمیت دارد.

 

وی خاطر نشان کرد: مردم متمدن استان با امانت سپردن این اسناد به اداره کل اسناد و کتابخانه ملی استان می توانند مشارکت بالایی در این زمینه داشته باشند و قدم مهمی در حفظ این گذشته تاریخی بردارند.

 

گفتنی است در این نشست از خدمات گودرزی مدیرکل سابق اسناد و کتابخانه ملی استان تقدیر و حاتمی به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.

 

کد خبر 1037109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha