افزایش مراکز درمانی و نگرانی برای تامین فرآورده های خونی گلستان/ اتوبوس انتقال خون یک ضرورت در استان

بنی عقیل گفت: در سال ۱۴۰۰ بر میزان مراکز درمانی گلستان افزوده می شود و لذا نگرانی هایی برای تامین خون و فرآورده های خونی وجود دارد.

«سیدصادق بنی عقیل» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: برای سال 1400 نگرانی هایی در خصوص تامین میزان خون و فرآورده های خونی در استان وجود دارد چرا که در سال اینده بر تعداد تخت های بیمارستانی استان افزوده می شود و مراکز جدیدی به خون و فرآورده های خونی نیاز پیدا خواهند کرد.

 

مدیرکل انتقال خون گلستان ادامه داد: خون و فرآورده های خونی نیز با اهدای خون تامین می شود و برای اینکه در این بخش با مشکل رو به رو نشویم باید نسبت به تامین اتوبوس انتقال خون به عنوان یک راهبرد میان مدت اقدام کنیم.

 

بنی عقیل یادآور شد: اتوبوس انتقال خون می تواند در مراکز روستایی حضور پیدا کند و از نظر پدافندی نیز حائز اهمیت است.

 

وی یادآور شد: در سطح استان در دو مرکز  انتقال خون گرگان و گنبدکاووس نیروهای ما مستقر هستند و دیگر شهرستان ها از این مرکز نیروهای آنها تامین می شود و اگر اتوبوس داشته باشیم می توانیم به نقاطی که مردم دسترسی ندارند برای دریافت خون مراجعه کنیم.

 

مدیرکل انتقال خون گلستان متذکر شد: در شرق استان شهرهایی مثل کلاله و مراوه تپه مردم از اهدای خون استقبال می کنند و انتظار داریم مسئولان به این اجماع برسند که داشتن اتوبوس در انتقال خون یک ضرورت است و در این مسیر مساعدت کنند.

 

بنی عقیل افزود: بیشترین گروه خونی که نسبت به اهدای خون اقدام کردند گروه های خونی مثبت بوده و البته یکی از دلایل اینکه اهدای خون در گروه های خونی منفی کمتر بوده به دلیل کم بودن تعداد این گروه های خونی است.

 

کد خبر 1037178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha