شروع به ساخت ۹۸ واحد مسکونی محرومین روستاهای بالادست گلوگاه

یعقوبی از شروع به ساخت ۹۸ واحد مسکونی محرومین روستاهای بالادست گلوگاه خبر داد و گفت: این مسکن محرومین در راستای ٢ هزار واحد مسکونی تحت عنوان مسکن محرومین استان مازندران احداث می شود.

« محمدرضا یعقوبی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران اظهار کرد: تامین و ساخت مسکن محرومین از جمله تلاش های انجام شده است که تلاش داریم تا مددجویان امداد در بخش مسکن به خودکفایی لازم و آرامش برسند.

 

رئیس کمیته امداد گلوگاه افزود: بر اساس تفاهمنامه ای که در حضور معاون رییس جمهوری به امضای رییس بیناد مسکن انقلاب اسلامی و رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور رسید ، این واحدهای مسکونی قرار است در مدت یک سال ساخته ، تکمیل و تحویل مددجویان شود.

 

وی تصریح کرد: ساخت  ٢ هزار واحد مسکونی تحت عنوان مسکن محرومین استان مازندران،  با  اختصاص اعتبار به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و شناسایی متقاضیان در روستاهای بالادست اجرایی شده است که در شهرستان گلوگاه تاکنون ٢٣٨ متقاضی وام مسکن شناسایی شدند.

 

یعقوبی گفت: بر اساس این تفاهمنامه تمامی هزینه ساخت این واحدهای مسکونی از محل کمک های دولتی و تسهیلات بانکی تامین می شود.

 

رئیس کمیته امداد گلوگاه خاطر نشان کرد: از 238 متقاضی شناسایی شده برای ساخت مسکن در روستاهای بالادست گلوگاه تاکنون ١۵۵ نفر جهت دریافت اعتبارات لازم اعلام آمادگی کردند و ١٢٧ نفر موفق به اخذ پروانه ساخت مسکن شده اند.

 

وی اضافه کرد: تاکنون از مجموع افراد ثبت نام شده که موفق به اخذ پروانه ساخت مسکن شدند؛ تعداد ١۰٨ خانواده تحت حمایت به بنیاد مسکن برای دریافت مجوز معرفی شده اند و  خوشبختانه 97 نفر احداث ساختمان و منزل مسکونی خود را آغاز کردند.


یعقوبی با اشاره به ضمانت زنجیره ای بودن ضامن در احداث مسکن محرومین خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های پیش‌بینی دیده شده برای اجرای هرچه بهتر تفاهم نامه احداث مسکن برای محرومان، امکان زنجیره ای بودن ضمانت های بانکی است.

 

وی اظهار کرد:  وام قرض الحسنه ۵۰ میلیون تومانی با دوره  باز پرداخت ١٢ ساله و همچنین  اعطای  ٣۰ میلیون تومان بلاعوض به محض شروع احداث مسکن به متقاضیان مددجوی کمیته امداد از جمله تسهیلات در نظر گرفته شده برای این واحدهای مسکونی است.

 

رئیس کمیته امداد گلوگاه افزود: کمیته امداد امام (ره) خدمات متنوعی به نیازمندان ارائه می کند که یکی از این خدمات موضوع تامین مسکن مناسب برای آنان است چرا که یکی از نیازهای پرهزینه و جدی محرومان، مسکن است.

 

یعقوبی یادآور شد: از بسترهای لازم برای ارتقای زندگی مددجویان، توانمندسازی است و باید با تمام توان در این بخش تلاش شود  و لذا باید با روحیه و کار جهادی تلاش کنیم تا گره از کار خانواده های محروم باز شود و توانمندی لازم ایجاد شود.

 

به گزارش شبستان، یک هزار و ۵۴۶ خانوار گلوگاهی تحت حمایت کمیته امداد شهرستان گلوگاه قراردارند که از میان ۵۴/۵ درصد این جمعیت را سالمندان تشکیل می دهند.

کد خبر 1037188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha