بانک هنرمندان کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان تشکیل شد

ابدالی پور با اشاره به اینکه شناسایی استعدادهای نسل جوان و نوجوان مهم ترین رویکرد کانون های فرهنگی هنری مساجد است، گفت: بانک هنرمندان کانون های مساجد استان تشکیل شده است.

« محمد ابدالی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: سامانه «بچه های مسجد» و صدور مجوز های الکترونیکی با هدف تسهیل در روند امور اداری انجام شده است.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان افزود: راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی «فهما» و سامانه «بچه های مسجد» فضایی را فراهم کرده است که از طریق فضای مجازی بتوان به راحتی موارد مربوطه اداری را پیگیری کرد و رفت و آمد مدیران کانون ها به مرکز استان را به حداقل خود رسانده است.

 

وی با اشاره به تشکیل بانک هنرمندان مساجد استان لرستان، افزود: تاکنون اطلاعات 76 هنرمند کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان در این سامانه ثبت شده است.

 

ابدالی پور افزود: بانک اطلاعاتی با هدف ساماندهی هنرمندان و تخصیص مناسب تسهیلات تکمیل می شود و سابقه فعالیت هر هنرمند در بانک مشخص می شود.

 

ابدالی پور با بیان اینکه نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در جامعه موثر و پررنگ است، افزود: مقابله با توطئه های فرهنگی، جذب جوانان و نوجوانان به مساجد، احیای کارکردهای مساجد وتلاش برای شکوفایی استعدادهای فرهنگی هنری جوانان و نوجوانان از مهمترین اهداف کانون های مساجد است.

 

وی افزود: برنامه ریزی، نظارت همگانی، انسجام و تقویت امور کانون های فرهنری مساجد و ساماندهی و کمک به راه اندازی و تجهیز کانون های فرهنگی هنری و کتابخانه های مساجد از مهم ترین اهداف کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

ابدالی پور خاطرنشان کرد: تبادل فرهنگی هنری و هماهنگی با مراکز علمی و فرهنگی داخل و خارج از کشور در چارچوب قوانین و مقررات کشور و زمینه سازی برای پیوند شبکه کانون های مساجد با نهاد خانواده، مدارس و مراکز و نهادهای آموزشی، اجتماعی و فرهنگی از دیگر اهداف کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

وی با بیان اینکه امروز کانون های فرهنگی هنری مساجد محله محور در حال فعالیت هستند، ابراز کرد: مدیران و فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد بر اساس نیازسنجی و آسیب شناسی فعالیت‌های خود را ساماندهی می کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی هنری مساجد لرستان، از ارتقای فعالیت های هنری و ادبی کانون ها خبر داد و اظهار کرد: دوره های متمرکز آموزشی و توانمند سازی( مجازی و حقیقی)، تولید و اجرای گروه سرود مسجد، تولید آثار تئاتر مسجد و تولید آثار فیلم در مساجد از شاخص ترین فعالیت های هنری و ادبی کانون های مساجد استان بوده است.

کد خبر 1037236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha