برگزاری کلاس های آموزش پژوهش و تفکر در استان های محروم

یاوری از برگزاری کلاس های آموزش پژوهش و تفکر خبر داد و گفت: آموزش روش پژوهش و نحوه تفکر پژوهشی در استان های محروم شروع شده است.

 
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، الهام یاوری، رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در مراسم جشن پایان دوره مدال آوران المپیادهای علمی و تجلیل از برگزیدگان جشنواره جوان خوارزمی که از شبکه شاد پخش شد، گفت: اتفاق های مثبتی در جشنواره جوان خوارزمی افتاده است و بیست و دومین جشنواره را نیز به صورت مجازی برگزار کردیم و تلاش می کنیم تا این جشنواره در استان های محروم نیز جاری باشد و در این استان ها کلاس های آموزش پژوهش و تفکر پژوهش را برگزار کرده ایم.
 
وی با بیان اینکه امسال 12 استان را در فهرست رتبه های برتر در یازده رشته متفاوت داشته ایم، گفت: امیدواریم سال آینده 50 درصد افزایش یابد.
 
وی با بیان اینکه المپیادهای علمی و جشنواره ها را در شناسایی مدیران آینده نزدیک تر می کند، گفت: آنان را می توانیم بهنگام برای حرکت در حوزه هایی که توانایی بیشتر دارند، هدایت کنیم. همچنین روابط برگزیدگان را در یک شبکه داوطلبانه و دوستانه تقویت کنیم تا هسته های علمی و پژوهشی آینده شکل بگیرد.
 
رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با بیان اینکه آموزش و پرورش به راه هایی به جز کنکور برای ورود به عرصه خدمت رسانی باید فکر کند، گفت: باید اعتماد به نفس ملی به بدنه کشور تزریق شود و برای ورود به عرصه خدمت رسانی به راه هایی جز کنکور فکر شود.
 
وی با بیان اینکه المپیادهای جهانی نوعی دیپلماسی علمی است تا ملت ایران به عنوان نسلی فرهیخته و علمی به دنیا معرفی شود، تصریح کرد: امروز ستاره های درخشانی در آسمان علم و فناوری و فرهنگ داریم که این المپیادها نیز کمک می کنند که این ستاره ها بیشتر دیده شوند.
 
یاوری یادآور شد: بیش از پنج میلیارد تومان بدهی انباشته به اساتید و دست اندرکاران برگزاری المپیادها داشتیم که بخش قابل توجه ای از آن پرداخت شده است و در حال پرداخت است.
 
وی از تدوین اساسنامه باشگاه دانش پژوهان خبر داد و گفت: امیدواریم اوایل سال آینده به شورای عالی انقلاب فرهنگی تحویل داده باشند.
کد خبر 1037294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha