بارش ۷۰ سانتی برف در ارتفاعات گیلان/ هوای استان گرم می‌شود

به جهت ورود سامانه بارشی و کاهش تقریبا ۱۴ درجه‌ای دما در ارتفاعات گیلان حدود ۷۰ سانتی برف باریده است اما هواشناسی اعلام کرده این سامانه عصر امروز از گیلان خارج و دمای هوای استان در هفته پیش‌رو افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، از پنج‌شنبه( 21 اسفند) طبق اعلام هواشناسی سامانه هوای سرد و بارشی به گیلان وارد شد و با تقریبا کاهش 14 درجه‌ای دمای هوا در ارتفاعات گیلان حدود 70 سانتی برف بارید، از سویی هواشناسی در تازه‌ترین اطلاعیه خود اعلام کرده سامانه بارشی از عصر امروز از گیلان خارج و دمای هوای استان در هفته پیش‌رو افزایش پیدا می‌کند.

 

* 20 محور مواصلاتی گیلان با بارش برف درگیر است

«امیر مرادی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بارش 70 سانتی برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان گیلان واقع در شرق و غرب طی ساعات گذشته خبر داد و با بیان اینکه برای این شرایط تمهیدات لازم از قبل اندیشیده شده بود ابراز داشت: در برخی از مناطق جلگه‌ای استان گیلان هم حدود 30 سانتی متر برف باریده است.

 

مدیرکل مدیریت بحران گیلان تشکیل جلسه مدیریت بحران و اعلام هشدار به فرمانداری‌های شهرستان‌های استان برای مواجهه با شرایط بارش برف را از جمله این تمهیدات خواند و تصریح کرد: اعلام آمادگی در بخش‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان جهت بازنگه‌داشتن محورهای مواصلاتی از دیگر مواردی بود که نسبت به انجام آن اقدام کردیم.

 

مرادی در پاسخ به این پرسش که به جهت بارش برف در مناطق جلگه‌ای و کوهستانی گیلان آیا با قطعی آب‌، برق و گاز مواجه شدیم یا خیر ابراز داشت: تاکنون گزارشی مبنی بر قطعی آب‌شرب، گاز و برق مشترکان به ما ارسال نشده است از سویی اکیپ‌هایی را هم برای جلوگیری از انشعابات اعزام کرده بودیم.

 

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر 20 محور مواصلاتی گیلان با بارش برف درگیر شده است از باز بودن جاده‌های دسترسی استان خبر داد و  اضافه کرد: در مناطق کوهستانی، محورها و گردنه‌های برف‌گیر استان گیلان نظیر پونل و حیران رانندگان به جهت کولاک و بارش برف باید حتما از زنجیرچرخ برای تردد استفاده کنند.

 

* هوای گیلان گرم می‌شود

«محمد دادرس» نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، با بیان اینکه از امروز شنبه(23 اسفند) به تدریج از سمت غرب استان گیلان کاهش ناپایداری و سپس کاهش ابر پیش بینی می‌شود عنوان کرد: در ساعات و هفته آینده روند افزایش دما در استان گیلان مورد انتظار است.

 

مدیرکل هواشناسی گیلان با اعلام این خبر که طی شنبه عصر و شب و یکشنبه شرایط برای پدیده یخبندان در ساعات صبح و شب مهیا است تصریح کرد:‌ در روز یکشنبه احتمال بارش در شهر رشت حدود ۴۰ درصد است از طرفی دمای هوای هم به شکل صاف تا قسمتی ابری، یخبندان صبحگاهی، در طول روز و افزایش دما، عصر و شب افزایش ابر و احتمال بارش خفیف پیش‌بینی می‌شود.

 

دادرس دمای هوای دوشنبه( 25 اسفند)‌را هم به صورت صاف تا نیمه ابری، در ارتفاعات یخبندان، گاهی افزایش ابر و وزش باد اعلام کرد و افزود: برای روز سه‌شنبه( 26 اسفند) کمی تا قسمتی ابری، احتمال مه، طی روز افزایش دما و وزش باد جنوبی و گاهی افزایش ابر و برای چهارشنبه (27 اسفند) هم صاف تا نیمه ابری، در ارتفاعات یخبندان، افزایش دما و اواخر وقت وزش باد جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 1037300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha