توسعه ایلام خط قرمز من است/ جلوگیری از پیک چهارم کرونا  نیازمند رسالت همگانی است

نوذری با بیان اینکه از همه معتمدین، بزرگان، سیاسیون، و نهادهای مردم نهاد می خواهم در مبارزه با کرونا در این روزهای آخر سال کمک کنند، گفت: همه با هم کمک کنیم موج چهارم کرونا در استان شکل نگیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، استاندار ایلام ظهر امروز(۲۳ اسفند) در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا، اظهار کرد: از مردم بزرگ ایلام، رسانه ها و مسئولان در استای  احساس لطف و مسئولیتی که نسبت به اینجانب داشته اند، قدردانی می کنم و درخواست کمک از مردم برای توسعه استان دارم.

 

«محمد نوذری» با بیان اینکه در مدت زمان باقی مانده تا پایان دولت، تمام تلاش خود را برای توسعه استان به کار خواهم گرفت، افزود: بنده به دنبال کار خودم هستم و توسعه استان و مسائل مربوط به استان خط قرمز بنده است و انتظار می رود که  با همراهی همه اقشار، شاهد رویدادهای خوبی در استان باشیم.

 

وی در ادامه با اشاره به موضوع کرونا و تمهیدات لازم برای روزهای پایانی سال، ابراز کرد: بیش از ۱۳ ماه است که درگیر شیوع کرونا هستیم و لازم می دانم از همه اعضای ستاد استانی مبارزه با کرونا که تمام تلاش خود را در راستای مبارزه با کرونا معطوف کرده اند به ویژه کادر درمان و مدافعان سلامت که در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار داشتند، داشته باشم.

 

استاندار ایلام با اشاره به اینکه در این ایام اصناف و بازاریان در کنار ستاد مبارزه با کرونا بوده اند، یادآور شد: تعطیلی بازار  کار سختی است چرا که معیشت مردم وابسته به بازار است، اصناف بسیار کمک کردند تا روند شیوع کرونا کنترل شود، متاسفانه در این ایام عزیزانی از مردم و  کادر درمانی را هم از دست دادیم و این امر نشان دهند الزام به رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی است.

 

نوذری بیان کرد: ما در استان شاهد سه موج در زمینه شیوع کرونا بودیم که موج اول در اردیبهشت ماه سال جاری بود، سال قبل همه پای کار بودند و  ما امروز نیازمند این اندیشه و تفکر هستیم که همه پای کار باشند و پویش های «نه به چهارشنبه سوری» و« نه به چادر زنی» همانند سال گذشته در استان شکل بگیرد.

 

وی گفت: از همه بزرگان و همه اقشار و رسانه انتظار می رود که کمک کنند و این رسالت همگانی برای مبارزه با کرونا به ویژه در روزهای پایانی سال به نحو مطلوبی شکل بگیرد، موج دوم در  تابستان اتفاق افتاد، موج سوم که در آبان ماه روی داد و آبان ماه غم انگیزی داشتیم و بسیاری از همشهریان عزیز را در اثر ابتلا به کرونا از دست دادیم.

 

استاندار ایلام بیان کرد: امیدواریم که موج چهارم کرونا شکل نگیرد، ما در منقطه ای قرار گرفته ایم که مناطق ۴ گوشه استان شرایطی کرونایی مناسبی ندارند،  کشور عراق و مرز است که البته مرز بسته شده است، استان خوزستان که وضعیت قرمز قرار دارد،  مردم در فرهنگ ما در زوهای پایانی سال، بیشتر برای بازدید و خرید عید در معابر و بازارها حضور پیدا می کنند که باید زمینه های لازم برای رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل ها فراهم شود.

 

نوذری با بیان اینکه  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نقش بسیار مهم و حیاتی در  زمینه رعایت پروتکل ها، فرهنگ سازی و کمک های  مومنانه  داشتند، گفت:  امسال چادر زدن در طبیعیت نخواهیم داشت، از مردم درخواست می شود  که در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند که  بستر دورهمی و تجمع افراد  فراهم نشود  که این موضوع، خود به خود منجر به انتشار ویروس می شود.

 

وی تصریح کرد: توزیع میوه شب عید در نقاط مختلف شهری انجام شود و ستاد تنظیم بازار نیز نظارت های لازم را بر عرضه میوه با قیمت مناسب را داشته باشند،  آرامستان ها نیز در چهارشنبه آخر سال مورد کنترل  قرار گیرد و فرمانداران در سطح شهرستان های مختلف دقت و جدیت لازم را در این زمینه داشته داشته باشند و از تجمع مردم در پنجشنبه آخر سال در آرامستان ها جلوگیری کنند و در این شرایط اهتمام فرمانداران در دو وظیفه تنظیم بازار و معیشت مردم و مهار کرونا خلاصه می شود.

 

نوذری با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در تالارهای پذیرایی، بیان کرد: هر تالاری  که در برگزاری مراسمات، پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های ابلاغی را رعایت نمی کند در اسرع وقت پلمپ شود.

 

استاندار ایلام با بیان اینکه اجرای طرح شهید سلیمانی به عنوان طرح محله محور و  موفق موجب کاهش میزان آمار مبتلایان به کرونا شده است، ابراز کرد: توزیع اقلام از جمله روغن در سطح استان به گونه ای که باشد که تشکیل صف نداشته باشیم، از ورود ترقه و مواد منفجره به استان جلوگیری شو د و  فاصله گذاری اجتماعی در روزهای پیش رو باید مدیریت شود.

 

نوذری در پایان خاطرنشان کرد: در این پایان سال از مردم عزیز ایلام تقاضا دارم با سفر نرفتن و با نه گفتن به چهار شنبه سوری، نه به پنجشنبه و جمعه آخر سال، نه به اجتماعات، نه به چادر زنی و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از سلامت خود در ایام پیش رو و تعطیلات نوروزی مراقبت کنند.

 

کد خبر 1037306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha