ابتلای ۲۶ هزار ۴۸۶  نفر به کرونا  در استان ایلام/  وضعیت نامناسب تالارها در شهرستان های ایلام، چرداول و دهلران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: رنگ بندی نهایی شهرستان ها از نظر شیوع ویروس کرونا در چند روز آینده کاملا مشخص می شود و بر این اساس وضعیت محدودیت ها و ممنوعیت ها بر اساس وضعیت زرد، قرمز و نارنجی در شهرستان های استان اعلام می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، ظهر امروز(۲۳ اسفند) در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا با اشاره روزهای پایانی سال و ممنوع بودن برگزاری مراسم چهارشنبه سوری، اظهار کرد: باید مراقبت ها و کنترل های لازم در این زمینه انجام شود که تجمعی تحت عنوان چهارشنبه سوری شکل نگیرد.

 

« محمد کریمیان» با اشاره  به رسم دیرینه پنجشنبه آخر سال به منظور احترام به درگذشتگان، یادآور شد: امید است که همکاری و تعامل مردم در پنجشنبه آخر سال، برگزاری این گونه مراسمات در آرامستان ها به حداقل برسد و ممنوع شود که به طور قطع در شیوع ویروس کرونا تاثیر زیادی خواهد داشت.

 

وی  تصریح کرد: رنگ بندی نهایی شهرستان ها  از نظر شیوع ویروس کرونا در چند روز آینده کاملا مشخص می شود و بر این اساس وضعیت محدودیت ها و ممنوعیت ها بر اساس وضعیت زرد و قرمز و نارنجی در سطح شهرستان های استان اعلام می شود، البته در طی هفته گذشته به طور کلی روند ابتلا به کرونا در استان افزایشی نبوده است و  در برخی شهرستان ها افزایش یافته است و در شهرستان های دهلران و ایوان امار ابتلا و بستری بالا است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با بیان اینکه تا کنون ۲۶ هزار ۴۸۶  نفر در استان ایلام به کرونا مبتلا شده اند، افزود: کل فوتی های ناشی از کرونا در استان حدود ۶۶۶ نفر بوده است.

 

کریمیان با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۱ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است، یادآور شد: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان نداشتیم.

 

وی با اشاره به اینکه تعداد نمونه گیری های انجام شده از ابتدای اسفند تا ۲۳ اسفندماه ۱۲ هزار و ۱۰۷ نمونه بوده  است، ابراز کرد: شناسایی بیماران و مبتلایان روندی خوبی دارد و همین امر موجب کاهش میزان ابتلا به کرونا می شود،  همه کسانی که در مرز مهران وارد کشور شده اند، مورد تست قرار گرفته اند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با بیان اینکه تعداد ۳۰۸ رپید تست در مرز مهران انجام شده که از این تعداد ۲مورد مثبت بوده است، یادآور شد: از ۱۶تا ۲۳اسفند ماه ۳۰۲ نفر ایرانی و ۶نفر غیر ایرانی از طریق مرز مهران وارد شده اند و در همین مدت نیز  ۱۸نفر ایرانی و ۴۵۰ نفر غیرایرانی از طریق مرز مهران از کشور خارج شده اند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام نیز در این نشست با تاکید بر اینکه آرامستان های ایلام در پنجشنبه آخر سال باید بیش از گذشته مورد کنترل قرار گیرند، اظهار کرد: تجربه خوبی در شهرستان ملکشاهی در  زمینه بیماریابی فعال انجام شده است که بر این اساس، از ساکنین شهرستان های استان خوزستان که قصد سفر به این شهرستان داشته اند خواسته شده است که با انجام تست و غربالگری وارد این شهرستان شوند و یا به این شهرستان سفر نکنند.

 

«جمیل صادقی فر» تصریح کرد: وضعیت نامناسب برگزاری مراسم در تالارها به ویژه در شهرستان های ایلام، چرداول و دهلران مورد پایش و ساماندهی قرار گیرد، باید تعهدات لازم در برگزاری مراسمات را داشته باشند، متاسفانه در برخی مراسمات پروتکل های بهداشتی رعایت نشده و زمینه شیوع ویروس کرونا را فراهم کرده است.

 

وی خواستار تسریع در راه اندازی، تجهیز و مدیریت نقاهتگاه مهران در راستای کنترل و بیماریابی یا توجه به تردد مسافران از مرز مهران شد و گفت: عدم پیروی از پروتکل های بهداشتی توسط صنف آرایشگاه های زنانه در سطح شهرستان های استان یکی دیگر از مشکلاتی است که باید در راستای کنترل و مهار کرونا مورد توجه دستگاه های ذیربط قرار گیرد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام بیان کرد: ما اولین استانی بودیم که پروتکل های لازم را در خصوص صنف آرایشگاه ها تدوین و ابلاغ کردیم  ولی امروز متاسفانه رعایت پروتکل ها در این صنف کمتر مورد توجه قرار می گیرد، لزوم کنترل و بررسی بازار دکه ها در بلوار سیدالشهدا(ع)، لزوم هماهنگی ورزش و جوانان برای برگزاری مسابقات ورزشی و حضور تیم های کوهنوردی و آفرود از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

صادقی فر با انتقاد از ورود تیم های ورزشی به استان بدون انجام تست های غربالگری، یادآور شد:  هماهنگی های لازم با دانشگاه علوم پزشکی قبل از ورود تیم های ورزشی به استان باید انجام شود که  تست کرونا از نفرات این تیم ها  اخذ شود چرا که یک بیمار خیلی به سرعت می تواند ناقل ویروس کرونا باشد.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام  در پایان با تاکید بر به کار بردن تمام ظرفیت ها  در روزهای پایان سال برای جلوگیری از هر گونه تجمع و اجتماع، خاطرنشان کرد: در یک هفته آخر باید بهترین عملکرد را در ستاد استانی مبارزه با کرونا و در سطح شهرستان ها از خود نشان دهیم.

کد خبر 1037314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha