خسارت تندباد و طوفان به بخش های کشاورزی و عمرانی/ تردد در محورهای ارتباطی استان کرمان با احتیاط انجام شود

تندباد شدید و طوفان طی دو روز اخیر بیشتر نقاط استان را در نوردید و برخی نقاط را در شرایط خطرناک و بعضا" با کاهش دید حتی تا صفر مواجه کرد و باعث خسارت به بخش های کشاورزی و عمرانی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، تندباد شدید و طوفان طی دو روز اخیر بیشتر نقاط استان را در نوردید و برخی نقاط را در شرایط خطرناک قرار داد و کاهش دید را بعضا" به صفر رساند و باعث خسارت به بخش های کشاورزی و عمرانی شد.

 



سلاجقه، کارشناس اداره کل هواشناسی شنبه شب(۲۳ اسفند) اعلام کرد: سرعت باد در گلباف بیش از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت، کرمان و ریگان ۹۰ کیلومتر و بیشتر شهرهای استان سرعت باد ۶۰ کیلومتر در ساعت را تجربه کردند.

 

 



وی با بیان اینکه گردو خاک شعاع دید در ریگان را به کمتر از 1 متر و در شهداد به کمتر از 1 کیلومتر رساند؛ افزود: از نیمه شب امشب جو نسبتا" آرامی در بیشتر شهرها خواهیم داشت و فردا جز مناطق جنوب شرق که در بعضی ساعات باد نسبتا" شدید تجربه می کنند؛ بقیه نقاط جو آرام دارند، البته تا پایان هفته بعداز ظهرها وزش باد خواهیم داشت اما مانند این دو روز نخواهد بود زیرا این وزش باد استثنایی بود.

 

 


سرهنگ رضایی، فرمانده پلیس راه شمال استان هم با بیان اینکه هم اکنون همه محورهای ارتباطی و تردد در همه محورها در جریان است؛ درخواست کرد رانندگان جز در موارد ضروری آن هم همراه با تجهیزات، در چنین وضعیتی در جاده های استان تردد نکنند.

 

 



وی افزود: در مواقع ضروری و در جایی که محدودیت دید وجود دارد، تمرکز بیشتری داشته باشند و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

 

 


مجیدسعیدی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان هم طوفان دو روز اخیر در استان را باعث شکستگی تیرهای برق و قطع چندساعته برق در برخی مناطق شهری و روستایی استان دانست و گفت: این طوفان به مزارع، باغ ها و گلخانه ها خسارت وارد کرد.
 

کد خبر 1037366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha