تقویت ایمان و خودسازی، لازمه تواصی به حق و صبر است

مدرس دانشگاه و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران گفت: لازمه تواصی به حق و صبر در جامعه، تقویت بُعد ایمان و خودسازی است.

دکتر رقیه جاویدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به بیانات تلویزیونی مقام معظم رهبری به مناسبت عید سعید مبعث و تأکید ایشان بر لزوم تواصی به حق و صبر در برابر دشمنان اظهار داشت: همان طور که رهبر معظم انقلاب در همین سخنرانی بیان فرمودند برای مقابله با احساس ضعف و نااُمیدی در جامعه و نیز تقویت اراده و جسارت لازم می بایست زنجیره توصیه به صبر و حق در میان مردم وجود داشته باشد.

 

مدرس دانشگاه و کارشناس فرهنگی افزود: اهمیت این مساله تا آن جاست که از جمله اهداف کلیدی دشمن در جریان جنگ نرم، قطع این زنجیره تواصی است و لذا نیروهای علاقه مند و معتقد به انقلاب اسلامی، نخبگان حوزه و دانشگاه و فعالان فرهنگی و رسانه ای نباید بگذارند که این هدف شوم دشمن محقق شود.

 

پژوهشگر حوزه علمیه خواهران همچنین گفت: در طول 42 سال از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، از جمله رموز موفقیت ما در جدال با دشمنان و نظام استکباری، صبر و استقامت و پایداری ملت بوده است و امروز هم که در پیچ مهم تاریخی قرار داریم، همین روحیه صبر و استقامت لازمه غلبه بر دشمن و دفاع از عزت و کرامت ملی ماست.

 

وی بیان داشت: علاوه بر تواصی به صبر که اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست، ما باید تواصی به حق نیز داشته باشیم و این نکته هم حائز اهمیت است که تواصی به حق بدان معناست که خودسازی و تهذیب نفسِ فردی کافی نیست و لذا باید زمینه ای فراهم کرد که جامعه در مسیر اصلاح و رشد و تعالی قرار گیرد.

 

جاویدی در خاتمه گفت: البته لازمه تواصی به حق و صبر، تقویت بُعد ایمان و معنویت و خودسازی است که این مهم باید مورد توجه همه مردم و مسئولان قرار گیرد تا انشاالله ما بتوانیم به آن اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

کد خبر 1037371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha