رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ۶ استان کشور زیر ۵۲ درصد است

حریرچی با بیان اینکه متاسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور به ۶۰.۴ درصد کاهش یافته این در حالی است که تا چند هفته گذشته ۸۳.۶ درصد بود گفت: در ۶ استان ما رعایت پروتکل‌ها زیر ۵۲ درصد است و تا به ۹۰ درصد نرسد مشکلات ناشی از کرونا کماکان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «ایرج حریرچی» عصر امروز (شنبه 23 اسفند) در جلسه ستاد کنترل ویروس کرونا در استان خوزستان اظهار کرد: خوزستان در مجموع طی یک سال گذشته عملکرد مناسبی در مقابله با ویروس کرونا داشت ولی متاسفانه در یک ماه اخیر با مشکلات جدیدی مواجه شده است.

 

قائم مقام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه خوشبختانه شرایط انتشار ویروس در خوزستان کنترل شده ولی به معنای آن نیست که استان از وضعیت قرمز خارج شده است افزود: در حال حاضر چهار شهر از وضعیت قرمز به نارنجی و سه شهر از نارنجی به زرد تبدیل شده و در سایر شهرستان‌ها هم روند صعودی مقداری آهسته شده اما متوقف نشده که امیدواریم این روند کاهشی به صورت نوسانی نباشد و به صورت ممتد به طرف پایین اتفاق بیفتد.

 

وی با اشاره به اینکه ویروس غالب در خوزستان ویروس جهش‌یافته است که قابلیت سرایت و انتقال و امکان برگشت‌پذیری بالایی دارد اضافه کرد: مهم‌ترین نگرانی ما در چند هفته آینده، سفرها و دورهمی‌ها است؛ ما باید امسال به چهارشنبه سوری، دورهمی، سفر و سیزه‌به در نه بگوئیم چرا که این عوامل ویروس را به شدت منتقل کند.

 

حریرچی با بیان اینکه متاسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور به 60.4 درصد کاهش یافته این در حالی است که تا چند هفته گذشته بین 83 تا 83.6 درصد بود تصریح کرد: تا رعایت پروتکل‌های بهداشتی به 90 درصد نرسد مشکلات ناشی از کرونا کماکان وجود دارد.

 

وی با اشاره به اینکه در 6 استان ما رعایت پروتکل‌های بهداشتی زیر 52 درصد است یعنی تقریبا نصف دستورالعمل‌ها رعایت نمی‌شود ابراز کرد: خاصیت ویروس جهش‌یافته، پایداری در حمله و ایجاد بیماری و مرگ و میر بالا است؛ ما می‌توانیم با تاخیر انداختن ابتلا و حفظ جان عزیزان تا واکسیناسیون وسیع که مبتنی بر تولید داخلی است  از خرداد و تیر شروع می‌شود مقابله اصلی و اسجاد ایمنی جمعی هفدمند را حاصل کنیم.

 

قائم مقام وزارت بهداشت عنوان کرد: ما باید با تاخیر انداختن ابتلا و با حفظ جان مردم تا زمان واکسیناسیون عمومی مبتنی بر تولید داخل که از خرداد و تیر سال آینده آغاز می‌شود، سطح ایمنی جامعه را بالا ببریم.

 

وی با بیان اینکه باید در این سه مقاومت کرد تا واکسن ایرانی کرونا در اختیار عموم قرار گیرد یاد آور شد: مهمترین راه مقابله با مشکلات اقتصادی کرونا، کوتاه کردن دوره همه‌گیری این بیماری است و راه میانبری وجود ندارد.

 

کد خبر 1037372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha