آسفالت ریزی ۳۸ هزارتنی در معابر همدان

یوسفی نوید گفت: در سال گذشته ۲۳ هزار تن و سال جاری ۳۸ هزار تن آسفالت به ارزش ۳۶۰ میلیارد ريال در سطح معابر داشتیم.

«مجید یوسفی نوید» به خبرنگار شبستان گفت: با توجه به تعداد زیاد مشکلات و درخواست‌های مردمی در سنوات قبل مربوط به امور شهری و پایین بودن ظرفیت و منابع و عدم به پاسخگویی مناسب و حل مشکلات، برخی امور به بحران تبدیل شده بودند که با برنامه‌ریزی و تلاش بی‌وقفه همکاران و عنایت خداوند اکثر موارد تا حدود زیادی مرتفع گردید و امروز زمینه برای اقدامات توسعه کیفی آماده شده است.

 

شهردار منطقه ۴ همدان در تشریح عملکرد سال 1399 گفت: یکی از خواسته‌های مردمی از شهرداری که دارای بیشترین فراوانی است، آسفالت کوچه‌ها و معابر است که خرابی آن شهروندان را درگیر مشکلات روزمره و مکرر می‌کند که به همین منظور اولویت اول شهرداری منطقه چهار در سال جاری، مناسب‌سازی معابر بود.

 

وی با اشاره به اینکه با مدیریت صحیح منابع، نیروی انسانی و ماشین‌آلات سازمانی و پیمانکاران آسفالت‌ریزی معابر محقق شد، ابراز داشت: توانستیم درخواست‌های بسیاری از شهروندان را به صورت یکنواخت و عادلانه در محلات مختلف محقق کنیم و اکنون با آسودگی خاطر سال 1400 را به پروژه‌های بزرگ و فرامنطقه‌ای اختصاص خواهیم داد.

 

وی بر ضروت توسعه متوازن شهری تاکید کرد و گفت: درخواست شهروندان بر مبنای آسفالت‌ریزی دلیل بر نبود خواسته‌ها و انتظارات دیگر نیست بلکه باید ابتدا زیرساخت اساسی برای شهروندان مهیا شود، سپس به اقدامات بزرگتر و مهمتر پرداخت که نتیجه آن توسعه متوازن شهری خواهد بود.

 

یوسفی نوید با بیان اینکه بیشترین محدوده منطقه چهار جزء محلات کم‌برخوردار است، گفت: این در حالیست که رویه شهرداری ایجاد توازن و عدالت اجتماعی است و با وجود درآمد ناچیز این منطقه از محل عوارض شهری، اجرای پروژه‌ها در محلات کم‌برخوردار و خدمت‌رسانی را بی‌وقفه و حتی با کیفیت و کمیت بیشتر ادامه دادیم.

 

مدیر منطقه چهار شهرداری همدان تصریح کرد: بهره‌برداری از دسترسی بلوار آیت‌الله نجفی به شهرک فرهنگیان نمونه مهم اقدامات دسترسی آسان شهروندان بود که با هزینه 110 میلیارد ريال ساماندهی شد و در وضعیت خوبی قرار گرفت به طوری که تاکنون کاهش تصادفات و امنیت عابران را به همراه داشته است.

 

یوسفی‌نوید همچنین به بازگشایی 18 متری ابوذر اشاره کرد و افزود: اقدامات عمرانی صورت گرفته در 18 متری ابوذر به رفع برخی معضلات در منطقه خاتمه داد و به محله‌ای آرام و مناسب تبدیل شد و اکنون درخواست پروانه ساخت در این محله رشد صعودی داشته است و مالکان زمین‌های بایر مشتاق ساخت و ساز هستند و ارزش افزوده خوبی برایشان ایجاد کرده است که البته درآمدهای شهرداری را هم افزایش خواهد داد.

 

یوسفی‌نوید با بیان اینکه پارک‌های محله‌ای نیز یکی دیگر از اولویت شهرداری منطقه چهار است، افزود: پارک‌های عقیل و زندگی در اسلامشهر، شهید نفیسی در منوچهری، مهربان در ولیعصر و شهید کوچکی در کوی شهید مطهری بازسازی شده است که در یکسال و نیم گذشته احداث شده که در نتیجه آمار پارک‌های منطقه چهار به 12 عدد افزایش یافت.

 

یوسفی‌نوید با اشاره به اینکه احداث پارک‌های محله‌ای، آسفالت معابر و دیوارکشی رودخانه را در برنامه معمول سال 1400 داریم، گفت: در سال آینده پروژه‌های بهتر و مهمتری را همچون مناسب‌سازی بازار، ساماندهی ورودی‌های شهر، احداث پارک بانوان در شهرک فرهنگیان، احداث پارک‌های تخصصی و زمین اسکیت اجرا خواهیم کرد و انرژی و توان اصلی خود را برای ایجاد پارک فرامنطقه‌ای آمادای خواهیم گذاشت که با اتمام و بهره‌برداری آن، نه تنها تاثیرات بسیار بزرگ و مهمی را در محلات کم‌برخوردار منطقه چهار می‌گذارد دارد بلکه شهر همدان را در تراز بالاتری قرار خواهد داد.

 

 

کد خبر 1037426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha