‌اولویت قوه قضائیه برخورد با ویلاهای اشرافی/ نباید اجازه دهیم ناامیدی در جامعه رخنه کند

آیت الله رئیسی با تاکید براینکه ‌اولویت برخورد ما با ویلاهای اشرافی است، اظهار کرد: اجرای عدالت مسئله مهمی است و افراد جامعه باید بدانند که نباید اجازه تخلف در قانون را به خود بدهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» صبح امروز(۲۴اسفند) در سالن الغدیر سپاه کربلای مازندران در جمع اقشار مختلف مردم و نخبگان، اظهار کرد:از مردم مازندران عذر می‌خواهم که به دلیل شرایط کرونا مقدور نیست از نزدیک با مردم استان دیدار داشته باشم.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه موضوع خانواده قابل توجه است و طبق بررسی ها آمار فزاینده طلاق اگر دقیق باشد نگران کننده است، افزود: اهمیت تشکیل خانواده بر کسی پوشیده نیست و عواقبی که طلاق می تواند برای ما داشته باشد که این موضوع باید آسیب شناسی و آسیب زدایی شود.


این مسئول افزود: علل مختلف طلاق می‌تواند اقتصادی و اجتماعی باشد در برخی استان‌ها علت طلاق می‌تواند اعتیاد و عدم تناسب و تفاهم و یا اقتصادی باشد که راه علاج آسیب در خانواده طلاق نیست حتی دادگاه ها هم نباید اقدام به طلاق توافقی کنند.


رئیس قوه قضائیه در جمع مردم مازندران دقت در حکم دادگاه را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید تلاش شود آسیب صورت نگیرد و همان ریش سفیدی برای تحکیم خانواده و آموزش را در این خصوص موثر است.

 

این مسئول با بیان اینکه هم افزایی بخش‌های فرهنگی، اقتصادی، اشتغال در تحکیم خانواده کمک حال است، تصریح کرد: فقر و فساد زیبنده جامعه اسلامی نیست.


آیت الله رئیسی به ثروت عظیم نیروی انسانی در مازندران اشاره کرد و گفت: مازندران از موهبت های خدادادی از قبیل دریا، جنگل، معدن و ...برخوردار است که نیروی انسانی نخبه مازندران در برنامه نویسی و برنامه ریزی، اقتصادی فضای مجازی و دریا می‌تواند از آمار بیکاری کم کند و به آمار اشتغال بی‌افزاید.


وی خاطرنشان کرد: راه برون رفت از مشکلات را نباید دست بیگانگان بسپاریم این موضوع باید با دست‌های گره گشای نیروهای انسانی نخبه و سازمان‌های مردم نهاد رفع شود.

 

آیت الله رئیسی با بیان اینکه جریان جبهه انقلاب به دست جوانان رقم خورد، یادآور شد: هر جا که بحث امیدآفرینی مطرح شد نقش جوانان پررنگ تر شد.

 

وی تاکید کرد: به هیچ عنوان نباید اجازه دهیم ناامیدی در جامعه رخنه کند، مردم باید از نظام کارآمد اداری امیدوار باشند و سازمان‌ها را گره گشای زندگی خود بدانند.

 

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: بنا به فرموده رهبری فعل نمی‌شود و نمی‌توان  نباید در جامعه حاکم شود، در حالیکه سرداران جبهه انقلاب با توجه به امکانات مجهز دشمن در عرصه‌های مختلف به پیروزی رسیدند.


رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: جامعه‌ای به پیشرفت رسید که نخبگان جامعه زمان شناس، میدان دار و جریان ساز بودند.

 

این مسئول با بیان اینکه روشنفکری در جامعه کسی از است که ببیند بیش از دیگران، ببیند پیش از دیگران و رصد او باعث پیشرفت جامعه و اثرگذار باشد، تصریح کرد: دانشجویان ما طبق فرموده رهبری افسران جنگ نرم هستند باید آسیب‌ها را ببیند.

 

وی با بیان اینکه تولید قدرت اقتصادی، علم و فناوری بسیار مهم است باعث ایران قوی می‌شود، گفت: نباید اجازه دهیم دشمن به جای ایمان تردید در دل ایجاد کند و به جای لشکر مصصم و با ایمان انسان های متزلزل تربیت کند و کشور در بخش اقتصادی و تولید وابسته کشورهای دیگر باشد.


رئیس قوه قضائیه به وظیفه نخبگان در جامعه برای رسیدن به هدف نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: صرف ارائه طریق کفایت نمی‌کند نخبگان باید در جریان سازی، رسیدن به هدف و اجرای عدالت در جامعه پیشگام شوند.

 

وی تاکید کرد: رهبری از ما می‌خواهد در اقدام و عمل و مبارزه با دشمن نخبگان و اثرگذاران جامعه تولید قدرت کنند.

 

رئیس قوه قضائیه رفع مشکلات اقتصادی در مازندران را قابل حل دانست و اظهار کرد: بسیاری از مشکلات اقتصادی استان با راهکار و اقدام و پیگیری حل می‌شود.


این مسئول اذعان کرد: ما در مجموعه قضایی در ایجاد امید به جامعه و نا امیدی در دشمنان بسیار اثرگذار بودیم.

 

آیت الله رئیسی با تاکید براینکه ‌اولویت برخورد ما با ویلاهای اشرافی است، اظهار کرد: اجرای عدالت مسئله مهمی است و افراد جامعه باید بدانند که نباید اجازه تخلف در قانون را به خود بدهد.

 

وی گفت: اگر مسئولی در جامعه تخلف کند مجازات مضاعف دارد چون ناقض قانون است باید به اشد مجازات برسد.

کد خبر 1037506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha