ساماندهی نیروی انسانی در شهرداری ها ضروری است

کرکه آبادی گفت: با توجه به تنوع وظایف در شهرداری ها، بازنگری ضوابط ساختاری در دستور کار قرار دارد که ساختارها با رویکرد افزایش کیفیت انجام ماموریت ها و با در نظر گرفتن شاخص هایی نظیر جمعیت، درآمد و... اصلاح شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «عباس کرکه آبادی» در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه های تعریف شده در حوزه استخدامی با بیان اینکه ساماندهی نیروی انسانی در شهرداری ها به دلایل مختلفی از جمله قوانین خاص استخدامی در آن از ضروری ترین موضوعاتی است که باید به آن توجه کرد؛ افزود: از آنجایی که بیش از 70 درصد کارکنان در شهرداری ها قراردادی هستند، لذا استفاده بهینه از خدمات آن ها لزوم تدبیر در خصوص وضعیت استخدامی و مشوق و مزایای آنان را می طلبد.

 

مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری ‏ها و دهیاری ‏های کشور بیان کرد: انشاالله در صورت تایید نهایی قانون مربوط در سال 1400 توسط شورای نگهبان، در تدوین مقررات استخدامی شهرداری ها موضوعات استخدامی و ساماندهی نیروی انسانی موجود پیشنهاد داده خواهد شد.

 

کرکه آبادی درخصوص بخشنامه تعیین تکلیف ۱۲۴۰۰ نفر از نیروهای معین کار که اخیرا مصوب شده است، تصریح کرد: از آنجایی که ساماندهی نیروی انسانی که رابطه مستقیم با شهرداری ها ندارند، اما در شغل های تخصصی شهرداری ها اشتغال دارند، ضروری و اجتناب ناپذیر است، بنابراین با ابلاغ شاخص هایی نظیر سوابق خدمتی، تحصیلات و... به طوری که در سقف سهمیه تخصیصی، اقدامات شهرداری ها را با دقت و عدالت کامل توام کند، اقدام خواهد شد.

 

وی افزود: در راستای توانمندسازی نیروی انسانی و تامین نیازهای اساسی شهرداری ها در سال 98 نسبت به برگزاری آزمون استخدامی چهار هزار نفر آتش نشان اقدام شد؛ این درحالی است که با احصا نیروهای انسانی در شهرداری های کشور، اخذ سهمیه از سازمان اداری و استخدامی کشور انجام شده و برگزاری آزمون سراسری برای جذب و به کارگیری در مشاغل اصلی و تخصصی شهرداری ها در دستور کار قرار دارد.

 

مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری ‏ها و دهیاری ‏های کشور در خصوص اقدامات پیش رو برای افزایش پست های سازمانی در شهرداری ها با توجه به گستردگی اقدامات این سازمان، گفت: باتوجه به اینکه از ابلاغ ساختارهای سازمانی شهرداری ها بیش از چهار سال می گذرد و از طرفی با توجه به تنوع وظایف در شهرداری ها، بازنگری ضوابط ساختاری در دستور کار قرار دارد که ساختارها با رویکرد افزایش کیفیت انجام ماموریت ها و با در نظر گرفتن شاخص هایی نظیر جمعیت، درآمد و... اصلاح شود.

کد خبر 1037514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha