حُسن ختام هشتمین کنگره پایداری با۲۳ مقاله برگزیده/گذشته تاریخی ایران در جهان انگشت نما است

دبیر علمی هشتمین کنگره سراسری ادبیات پایداری با بیان اینکه کشور ما یک گذشته تاریخی بسیار مهمی دارد که در میان سایر کشورهای دیگر انگشت نما است و چون گوهری در همه زمینه ها می درخشد؛ گفت: نسل جوان ما باید از گذشته تاریخی خود آگاه شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، دکتر احمد امیری خراسانی یکشنبه (24 اسفند) در آیین اختتامیه هشتمین کنگره سراسری ادبیات پایداری گفت: کنگره ادبیات پایداری یکی از کنگره های مستمر و پابرجا در کشور است.

 

 

دبیر علمی هشتمین کنگره سراسری ادبیات پایداری با بیان اینکه کنگره ادبیات پایداری محصول نشست های بسیاری بود که از سال های گذشته فکر برگزاری این کنگره شکل گرفت، افزود: کشور ما یک گذشته تاریخی بسیار مهمی دارد که در میان سایر کشورهای دیگر انگشت نما است و چون گوهری در همه زمینه ها می درخشد.

 

 

وی بیان کرد: کشور ما همیشه در معرض خطر و تهاجم بوده است و در تمام این سال ها مقاومت مردم این کشور را شاهد بودیم و از قبل از اسلام و بعد هم از اقوام دیگر همیشه مورد تهاجم واقع شده ایم.

 

 

دکتر امیری خراسانی اظهار کرد: نه تنها ما گرفتار هجوم تاریخی اقوام خارجی و بیگانگان بودیم بلکه استبداد و طاغوت داخلی نیز رنج بی پایانی را بر گرده این مردم مظلوم در طول تاریخ داشتند و باید که نسل جوان از گذشته تاریخی خود آگاه شوند.

 

 

وی اظهار کرد: قیام سربداران در مقابل مغول، قیام میرزا کوچک خان جنگلی، قیام مردم غیور تبریز و ... را نباید فراموش کنیم زیرا این ها یادگارهای ارزشمندی است که در گنجینه ادبی ما نهفته است و نسل امروز باید این ها را بشناسند.

 

 

دبیر علمی هشتمین کنگره سراسری ادبیات پایداری با اشاره به اینکه این ستم ها آمد و اوج گرفت تا نتیجه شکل گیری انقلاب اسلامی به دست امام راحل(ره) و آن پایه گذاری قدرت منطقه ای و جهانی را در مقابل همه ستم ها قرار داد، ادامه داد: 8 سال جنگ تحمیلی را صدام منفور به نمایندگی از کل جهان بر این ملت مظلوم تحمیل کرد و چه عزیزان، دلسوختگان و بزرگانی را فدا کردیم؛ این ها جزو افتخارات و ارزش های مملکت هستند که باید بمانند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: هنوز از فراق عزیزان مان در دفاع مقدس 8 ساله فارغ نشده بودیم که آشوب منطقه ای و غده سرطانی و ننگین داعش را بر منطقه تحمیل کردند و باز بزرگ مردان همین کشور و عزیزی از همین دیار، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، عَلَم مقاومت، پیروزی و پایداری را سرافرازانه بلند کرد و ایران و ایرانی را در طول تاریخ و در زمان حاضر بر بلندای قله افتخار و شرف قرار داد.

 

 

امیری خراسانی با اشاره به اینکه این ها گنجینه ارزشمند ما هستند که باید در قالب شبیه همین کنگره ها در اختیار مردم گذاشت، اظهار کرد: این انقلاب حاصل خون هزاران شهید گلگون کفن است و امروز به رهبری بزرگ مردی در عالم سیاست، ادب و تجربه و بزرگ منشی مقام معظم رهبری است و امید است که این راه پرفراز و نشیب را ادامه و پرچم را به دست پرچمدار اصلی امام زمان(عج) بدهند.

 

 

وی ادامه داد: کنگره ادبیات پایداری مقرر است که هر 2 سال یکبار برگزار شود و از برکات این کنگره راه اندازی انجمن علمی دفاع مقدس استان کرمان است.

 

 

دبیر علمی هشتمین کنگره سراسری ادبیات پایداری بیان کرد: در کنار این کنگره، راه اندازی دوره کارشناسی ارشد رشته ادبیات پایداری است که در سال 87 در دانشگاه شهید باهنر کرمان راه اندازی شد و به تبع آن قریب به 40 دانشگاه و مرکز آموزش عالی کشور این رشته را دایر دارند و تلاش می کنیم که اگر بشود این گرایش را در دوره دکتری هم به سرانجام برسانیم.

 

 

وی گفت: امسال 78 مقاله را از سراسر کشور دریافت کردیم که 23 مقاله برگزیده شد که مجموعه مقالات برگزیده در قالب نامه پایداری چاپ و منتشر خواهد شد و همچنین در کنار این ها نشریه ادبیات پایداری را داریم که با درجه علمی و پژوهشی در دانشگاه شهید باهنر کرمان منتشر می شود.

 

 

امیری خراسانی ادامه داد: قرار شده که دبیرخانه دائمی این کنگره در دانشگاه شهید باهنر کرمان باقی بماند و بتوانیم برخی دانشگاه ها را مشارکت دهیم و جا دارد از همکاری همه دانشگاه ها و اساتید دانشگاهی تشکر کنیم.

 

کد خبر 1037552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha