نقش محوری کانون‌های مساجد و روحانیون گیلان در دوران اوج کرونا

حجت‌الاسلام عاشوری از ساخت خانه برای نیازمندان تا کمک‌های مؤمنانه توسط هیئت‌های مذهبی و کانون‌های مساجد خبر داد و گفت: کانون‌های مساجد، هیئت‌ها، طلاب و روحانیون استان گیلان در دوران اوج کرونا و برای کمک به مردم و کادر درمان نقشی محوری داشتند.

حجت‌الاسلام «سامان عاشوری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، با تاکید بر اینکه با ورود مساجد و هیئات مذهبی و کانون‌های مساجد گیلان خانه‌های بسیاری در همین دوران شیوع کرونا برای محرومان ساخته شد اظهار داشت: کانون‌های مساجد، هیئت‌ها، طلاب و روحانیون استان گیلان در دوران اوج کرونا و برای کمک به مردم و کادر درمان نقشی محوری داشتند.

 

مسئول امور تبلیغی جبهه فرهنگی استان گیلان شیوع ویروس کرونا و مشکلاتی که متعاقب آن به ویژه در روزها و ماه‌های نخست برای مردم به وجود آمد را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: کرونا در ابتدا یک تهدید بود اما از یک طرف هم یک فرصتی محسوب می‌شد تا به واسطه آن بتوانیم مرد را از نامرد و خدمتگذاران واقعی مردم را بشناسیم.

 

عاشوری نقش مسجدی‌ها و مؤمنان در زمان شیوع کرونا را نقشی بسیار حائز اهمیت و تعیین کننده ارزیابی کرد و بیان داشت: همه دیدیم که در همان اوایل شیوع کرونا افرادی شروع به گران کردن مایحتاج مردم و احتکار کردن اقلامی مانند ماسک و لوازم بهداشتی کردند اما بازهم این مسجدی‌ها بودند که برای کمک به مردم وارد میدان عمل شدند.

 

امام جماعت مسجد صاحب‌الزمان(عج) رشت راه‌اندازی خط تولید ماسک، تهیه اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده و تهیه مواد غذایی برای کمک به مردم با محوریت هیئت‌ها و مساجد را صحنه‌هایی که همیشه در اذهان مردم مانگار خواهد ماند دانست و گفت: روحانیون و طلاب ما و مسجدی‌ها حتی به این کمک‌ها قانع نشدند و به یاری کادر درمان و مدافعان سلامت در بیمارستان‌ها شتافتند.

 

وی با بیان اینکه در روزهای نخست شیوع کرونا که بسیاری از خانواده‌ها جرأت نمی‌کردند از منازل خود خارج شوند طلاب و روحانیون، بسیج و سپاه و کانون‌های مساجد وارد عرصه شدند افزود: برگزاری چندین و چند دوره رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به فرمان مقام معظم رهبری با کمک تمام این عزیزان خود گویای فداکاری‌هایی است که برای امدادرسانی و کمک به کادر درمان شکل گرفت.

 

مسئول امور تبلیغی جبهه فرهنگی استان گیلان تدفین اموات کرونایی و خدمت در بیمارستان‌ها در کنار مدافعان سلامت توسط روحانیون و طلاب را آن هم در دوران اوج شیوع کرونا مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: در بحث تهیه و توزیع اقلام غذایی و شناسایی محرومان و نیازمندان نهضتی بزرگ شکل گرفت که هنوز هم روند آن ادامه دارد.

 

عاشوری در ادامه اضافه کرد: در اینجا باید حتما اشاره کنم که با ورود مساجد و هیئات مذهبی و کانون‌های مساجد گیلان خانه‌های بسیاری در همین دوران شیوع کرونا ساخته شد به طوری که عزیزان هیئتی ما بدون کمک گرفتن از نهادهای دولتی مانند مسکن و شهرسازی و کمیته امداد و بهزیستی، محرومان را شناسایی کردند و با کمک‌های مردمی بیش از 18 خانه را برای نیازمندان ساخته و تحویلشان دادند. 

 

امام جماعت مسجد صاحب‌الزمان(عج) رشت تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی بین قشرهای محروم و آسیب‌پذیر استان را هم برگ زرین دیگری از اقدامات ارزشمند هیئتی‌ها و کانون‌های مساجد در دوران سخت شیوع کرونا خواند و ابراز داشت: بسیاری از گروه‌های جهادی مسجدی و بسیجیان آمدند و با کمک‌های مردمی به یاری نیازمندان شتافتند.

 

وی با تاکید بر اینکه در یک دوره کوتاهی نهادهایی مانند ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) و سپاه پاسداران کمک‌های مقطعی داشتند عنوان کرد: بسیاری از کمک‌ها در دوران شیوع کرونا کمک‌های مردمی بوده که در درجه نخست با همت مساجد، کانون‌های مساجد، طلاب، روحانیون و سپاه و بسیج تهیه و توزیع شد.

 

مسئول امور تبلیغی جبهه فرهنگی استان گیلان ضمن اشاره به برگزاری جشنواره‌ای تحت عنوان "جشنواره استانی حبیب" در استان خاطرنشان کرد: گروه‌های مختلف مردمی استان گیلان در جریان مقابله با کرونا صحنه‌هایی ماندگار آفریدند و در این جشنواره به گوشه‌ای از خلق حماسه‌های بزرگ در عرصه مقابله با کرونا و انعکاس فعالیت‌های تشکل‌های دینی اشاره شد.

کد خبر 1037609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha