۱۲ اثر از ۸ استان کشور  در جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی حضور دارند

دبیر چهارمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی گفت: ۷۶ اثر به دبیرخانه چهارمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی ارسال شده بود که ۱۲ اثر پذیرفته شده است.

«رحمان جابری» در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، اظهار کرد: این جشنواره به صورت مجازی از ۲۲ اسفند همزمان با روز شهید آغاز و ۲۰ فروردین۱۴۰۰ همزمان با هفته فرهنگ و هنر اسلامی و سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی اختتامیه آن برگزار می شود.

 

دبیر چهارمین  جشنواره ملی تئاتر شرهانی گفت۸ استان برگزیده باحفظ پروتکل های بهداشتی در محل استان های خود برابر تقویم اجراها تئاتر خود را اجرا می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه امسال این جشنواره دارای بخش ویژه ای به نام «سردار دلها شهید قاسم سلیمانی» است، یادآور شد:  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، معرفی زوایای پیدا و پنهان دوران دفاع مقدس به نسل جدید و ایجاد انگیزه در هنرمندان برای خلق آثار هنری با موضوع ایثار و شهادت از جمله اهداف این جشنواره است.

 

دبیر جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی  افزود: در بخش‌های کارگردانی، طرح و ایده، بازیگری زن و بازیگری مرد بنا بر صلاحدید هیئت‌ داوران نفرات اول تا سوم با اهدای تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی تقدیر می‌شوند.

 

جابری خاطرنشان کرد: در بخش‌های طراحی صحنه، فضا و ساخت وسایل، موسیقی، طراحی لباس و طراحی پوستر و بروشور با اهدای تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی از یک برگزیده تقدیر خواهند شد.

 

وی گفت: آئین اختتامیه سومین جشنواره تئاتر خیابانی ملی شرهانی سال گذشته با حضور بیش از ٧٥ هنرمند در قالب ١١ گروه هنری از ١٠ استان کشور برگزار شد.

 

دبیر جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی گفت: این جشنواره به همت انجمن هنرهای نمایشی استان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دهلران و با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی کشور و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام برگزار می‌شود.

کد خبر 1037680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha