اقامه نماز در مساجد کریستچرچ به یاد قربانیان حمله تروریستی ۱۵ مارس ۲۰۱۹

جامعه مسلمانان کریستچرچ برای یادبورد ۵۱ مسلمان کشته شده در حملات تروریستی به مسجد دو مسجد النور و لینوود در سال ۲۰۱۹ میلادی نماز اقامه کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «rnz»، جامعه مسلمانان کریستچرچ برای یادبورد 51 مسلمان کشته شده در حملات تروریستی به مسجد دو مسجد النور و لینوود در سال 2019 میلادی نماز اقامه کردند.

 

«جمال فودا» امام جماعت مسجد النور گفت: این نماز در هر دو مسجد به یاد کسانی که جان خود را از دست داده اند برگزار شد.

 

وی افزود: خانواده ها عزیزان خود را به شیوه های مختلف یااد می کنند و بسیاری از آنها با رفتن به قبور کشته شدگان به آنها ادای احترام کردند.

 

جمال فودا گفت : پیام ها ، گل ها و کارت ها از سراسر جهان به خانواده های قربانیان کمک کرد تا یک هفته سخت را پشت سر بگذارند.

 

وی افزود: تنها کاری که ما می توانیم انجام دهیم این است که پیام خود را تکرار کنیم که فقط عشق می تواند ما را درمان کند و جهان را برای همه بزرگتر کند.

 

امام جماعت مسجد النور همچنین گفت: امروز من احساس ناراحتی و در عین حال آرامش می کنم ، برای کسانی که ما را ترک کرده اند ناراحتم اما از اینکه همه ما می توانیم دوباره به یاد عزیزان و دوستانمان دور هم جمع شویم خوشحال هستم.

 

لیان دالزیل شهردار کریستچرچ ، گفت که مدتی طول کشید تا وحشت کامل آنچه در روز 15 مارس سال 2019 اتفاق افتاده بود از بین برود.

کد خبر 1037715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha