کرمان؛ رتبه دار کاهش تصادفات و تلفات رانندگی در سال جاری/ پلیس استان سارقین فرااستانی را ناکام گذاشت

فرمانده انتظامی استان کرمان با تشریح بخشی از عملکرد پلیس طی سال جاری از رشد بسیاری از شاخص های کاری خبر داد و گفت: برای اولین بار کرمان با کاهش تصادفات و تلفات رانندگی درون و برون شهری رتبه دوم کشور را بعد از خراسان رضوی کسب کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سردار عبدالرضا ناظری، دوشنبه(۲۵ اسفند) با گرامیداشت یاد شهید سلیمانی نقش آن شهید والامقام در امنیت ملی و منطقه ای و بین المللی را یادآور شد و بر رشد نظم و امنیت اجتماعی تاکید کرد.

 

 


فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان در ادامه شعار پلیس در نوروز ۱۴۰۰ را "امنیت؛ سلامت و نشاط" عنوان و بیان کرد: علاوه بر ماموریت ذاتی در تامین امنیت اقصی نقاط کشور؛ امدادرسان در سیل و زلزله هم بودیم و در محدودیت های کرونایی، ماموریت های پلیس مضاعف شد.

 

 



وی گفت: در ایام کرونا بیش از دو هزار و ۱۰۰ کیلومتر مرز مشترک را باید کنترل کرده و تامین امنیت تیم های ورزشی را هم فراهم کردیم و سلامت در شعار امسال برای همین است که باز هم در کنار مدافعان سلامت ایستادیم.

 

 


سردار ناظری با اشاره به جان باختن ۶ نفر از نیروهای پلیس در پی ابتلا به کرونا که معادل تعداد شهدای سلامت در استان است؛  اظهار کرد: قرارگاه انتظامی امام علی علیه السلام برای نوروز راه اندازی شده و همه نهادهای امدادرسان در آن دخیل هستند.
 

 


وی از اجرای طرح ترافیکی طی دو مرحله از ۱۵ تا ۲۸ اسفند توسط پلیس راهور و از ۲۸ اسفند تا ۱۵ فروردین توسط پلیس راه شمال خبر داد و گفت: مسافرت های نوروزی تابع مصوبات ستاد کرونا است اما آنچه تا امروز مشخص است اینکه محدودیت تردد در شهرها با هر رنگی که باشند از ۲۱ تا ۳ بامداد اجرا می شود.

 

 


فرمانده انتظامی استان کرمان از راه اندازی قرارگاه امام رضاعلیه السلام توسط ناجا در ایام کرونا برای اجرای محدودیت ترافیکی، برخورد با محتکرین اقلام بهداشتی، ایجاد مرکز نقاهتگاهی، اختصاص بیمارستان سیدالشهدا به بیماران کرونایی و غیره خبر داد و گفت: ۴۵ هزار خودرو عودت و ۶۴ هزار خودرو هم اعمال قانون شدند.

 

 

 

وی با اشاره به رشد ۱۰ درصدی تماس با مرکز ۱۱۰ که  بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تماس با این مرکز انجام شده، ادامه داد: برای اولین بار کرمان با کاهش تصادفات و تلفات رانندگی درون و برون شهری رتبه دوم کشور را بعد از خراسان رضوی کسب کرد در حالیکه بعضی سال ها بدترین وضعیت را در کشور داشتیم زیرا با اینکه ۱۱ درصد راه های کشور را داریم اما امسال کمتر از ۲۰۷ نفر کشته دادیم.

 

 




سردار ناظری کاهش ۱۹ درصدی کشته های حوادث رانندگی و کاهش ۲۷ درصدی مجروحین و مصدومین را در کسب این رتبه موثر خواند و اظهار کرد: بیش از سه هزار نفر مصدوم کمتر از گذشته داشتیم لذا مسئولین استان باید در تامین زیرساخت  کمک کنند.

 




وی با اشاره به اینکه پلیس استان سارقین فرااستانی را ناکام گذاشت و کشف سرقت ها ۱۹ درصد افزایش یافت و امسال به ۷۰ درصد رسید؛ گفت: سرقت های مسلحانه هم ۲۸ درصد کاهش یافت و کشف آن ۱۱۳ درصد بود.
 

 


فرمانده انتظامی استان کرمان ادامه داد: امسال ۱۷۶ تن کشف مواد مخدر داشتیم در حالیکه سال گذشته ۱۲۰ تن بود و این نشان از تحرک و برخورد پلیس دارد و در این رابطه امسال رتبه اول را کسب کردیم.
 

 


وی دستگیری ۱۱۶ هزار نفر در بخش های مختلف، تشکیل بیش از ۲۰۰ هزار پرونده و ۲۰۰ هزار جلب و اوراق قضایی، رشد ۸۳ درصدی هلاکت اشرار و ۸۲ درصدی انهدام باندهای آنان را بخش دیگری از عملکرد پلیس خواند و افزود: در برخورد با اشرار هیچ مماشاتی با آنان نداریم.

 

 



سردار ناظری با بیان اینکه ۷۰۰ نفر اراذل و اوباش دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند؛ افزود: به آنان اجازه خودنمایی نمی دهیم و برابر قانون با آنان برخورد می کنیم.

 

 


وی از رتبه نخست توسط پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان در کشور طی سال جاری خبر داد و گفت: با مفاسد اقتصادی برخوردهایی شده و ارزش ریالی کالای قاچاق مکشوفه بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان است و بیش از ۵۹۴ تن شیرخشک قاچاق کشف کردیم اما ببینید شیرخشک کجا تولید و کجا ترانزیت می شود!

 

 



فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف بیش از ۸ هزار دام قاچاق، توقیف یک هزار و ۶۲۲ خودروی اتباع غیرمجاز و بیش از ۶۲ هزار نفر از این اتباع، کشف ۴۳ درصدی سلاح که نقش سران طوایف در آن مورد توجه است؛ اجرای بیش از ۸۰۰ طرح در راستای امنیت اجتماعی و... خبر داد‌.

 

 

وی در خصوص چهارشنبه آخر سال ضمن درخواست از همگان برای پرهیز از ناهنجاری گفت: با هنجارشکنان برخورد می شود و تا ۱۵ فروردین دستگیر خواهند بود.

کد خبر 1037779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha