مسئله امت اسلامی دغدغه اصلی مرحوم شیخ الاسلام بود / مرحوم شیخ الاسلام یک مدیر جهادی بود

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری با اشاره به اینکه مرحوم شیخ الاسلام یکی از شخصیت های برجسته نظام جمهوری اسلامی در حوزه بین الملل بودند گفت: مسایل امت اسلام دغدغه اصلی مرحوم شیخ الاسلام بود.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «حمید شهریاری» در وبینار بین المللی سفیر وحدت و مقاومت که امروز 25 اسفند به مناسبت اولین سالگرد مرحوم حسین شیخ الاسلام و توسط مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، گفت: مرحوم شیخ الاسلام یکی از شخصیت های برجسته نظام جمهوری اسلامی در حوزه بین الملل است.

 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به نقش شیخ الاسلام در ابتدای انقلاب اسلامی و ادامه حیات انقلاب اسلامی افزود: سرنگون کردن فرعون زمان با تربیت نیروهای مقاوم و انقلابی میسر بود و مرحوم شیخ الاسلام یکی از افراد تابع مکتب امام بود و این مکتب، مکتب مقاومت، مقابله با ظلم و زور جهانی و مکتب مقابله با زر و ثروت بود.

 

وی در ادامه به نقش مرحوم شیخ الاسلام در تسخیر لانه جاسوسی اشاره کرد و گفت: تسخیر لانه جاسوسی نوعی تقابل با استکبار جهانی بود که توسط افرادی مانند مرحوم شیخ الاسلام شکل گرفت و باعث شد تا آتش به اختیار بودن و مسئولیت پذیری در قبال مسایل جهان اسلام و ظلمی که توسط آمریکا و استکبار جهانی بر مسلمانان و مستضعفان جهان بود.

 

وی به نوآوری مرحوم شیخ الاسلام در بازیابی اسناد قطعه قطعه شده لانه جاسوسی اشاره کرد و گفت: جوانان از ابتکار و نوآوری در مواجهه با استکبار چه در صحنه فرهنگی و چه در صحنه نظامی برخوردار هستند به طوری که امروز می بینیم دستاوردهای موشکی هر نوع تهدیدی را دفع می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری با بیان اینکه در عصر امام خامنه ای تداوم روحیه مقاومت در برابر ظالمان و استکبار جهانی سرلوحه هدایت ها و حمایت های معنوی ایشان است، خاطرنشان کرد: امت اسلامی با این حمایت ها و رهنمودها به سمتی می رود که بتوانیم جوانانی ظلم ستیز تربیت کنیم تا بتوانند محدودیت ها و حصارهایی که دشمن علیه انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی ایجاد کرده را بشکنند و با مقاومت خود نشان دهند که به دنبال عصر جدیدی به نام عصر سلیمانی هستیم.

 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: انقلاب اسلامی با ابتکار و رهبری امام راحل شکل گرفت و توسط امام خامنه ای تداوم پیدا کرد که یک حکومت سلیمانی است و ما وارد عصر جدید سلیمانی شده ایم تا بتوانیم حکومت حضرت سلیمان را به وسیله سربازان و سردارانی همچون حاج قاسم سلیمانی به منصه ظهور برسانیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری در ادامه با اشاره به حمایت های مرحوم شیخ الاسلام از مقاومت اسلامی گفت: مهمترین دغدغه ایشان در حوزه دیپلماسی مسایل امت اسلام و در راس آن مسئله فلسطین و وحدت امت اسلامی بود.

 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: مرحوم شیخ الاسلام همواره به دنبال آن بود که مسئله فلسطین به عنوان مسئله محوری وحدت بخش در جهان اسلام معرفی شود و با رشادت های خود صدای حق و عدالت جمهوری اسلامی ایران در میدان های بین المللی را فریاد می زد.

 

وی دفاع از عزت امت اسلامی در برابر نقشه های دشمن علیه انقلاب اسلامی و علیه بیداری اسلامی را از شاخصه های مرحوم شیخ الاسلام برشمرد و گفت: وی همواره سنگر دفاع از وحدت امت اسلامی و سنگر دفاع از فلسطین مظلوم و سنگر دفاع از مردم یمن و بحرین و سایر محرومان و مستضعفان جهان را حفظ کرد.

 

وی با بیان اینکه مرحوم شیخ الاسلام نقش مهمی در طرح موضوع فلسطین در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی داشت، گفت: شیخ الاسلام معتقد بود وحدت مذاهب اسلامی جز با حرکت امت اسلامی به سوی اهداف بزرگ و اصلی و راس آن مسئله فلسطین محقق نمی شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری تاکید کرد: دفاع از وحدت جهان اسلام دفاع از نظام جمهوری اسلامی و دفاع از محوریت موضوع فلسطین سه محور اصلی گفتمان دیپلماسی اجماع ساز در جهان اسلام بود که از سوی شیخ الاسلام مطرح شد.

 

وی با بیان اینکه اخلاص در برابر خدا از ویژگی های برجسته مرحوم شیخ الاسلام بود، گفت: وی همواره مشغول ذکر بود و عبادت خالصانه برای خدا انجام می داد و در تعامل با دیگران بسیار متواضع بود. مدیر جهادی بود که برای خدمت به اسلام لحظه ای توقف نمی کرد.

 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب تاکید کرد: امروز نیازمند نسل جدیدی از جوانان در حوزه فرهنگ هستیم تا مانند مرحوم شیخ الاسلام به صورت جهادی و با دل و جان برای جمهوری اسلامی و وحدت جهان اسلام تلاش کنند.

کد خبر 1037907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha