آمار مبتلایان کرونای انگلیسی در خراسان جنوبی به ۲۶ نفر رسید

دهقانی فیروزآبادی گفت: با شناسایی هفت مورد جدید مبتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی، آمار مبتلایان به این نوع ویروس کرونا در خراسان جنوبی به ۲۶ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد دهقانی فیروزآبادی» ظهر امروز (۲۵ اسفند) در گفتگو با رسانه های گروهی استان اظهار کرد: بر اساس آخرین نتایج مشخص شده توسط آزمایشگاه تشخیص کرونا، تست کرونای انگلیسی هفت نفر مثبت شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: از هفت مورد جدید مبتلا به کرونای انگلیسی ۲ مورد مربوط به شهرستان طبس و پنج مورد در شهرستان بیرجند شناسایی شدند.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر  مجموع افراد مبتلا به کرونا جهش یافته انگلیسی در این استان به ۲۶ نفر رسیده است.

 

دهقانی فیروز آبادی با اشاره به سرعت انتشار ویروس کرونای انگلیسی، بیان کرد: راه های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و گونه جهش یافته انگلیسی آن استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی در اجتماع، شست ‌و شوی مکرر دستها، ماندن در خانه، پرهیز از رفت و آمدهای غیرضروری و حضور نیافتن در اجتماعات است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با توجه به روزهای پایانی سال، نزدیک شدن به سال نو و تعطیلات عید نوروز، از همه شهروندان تقاضا می‌شود از رفت و آمدهای غیرضروری در شهر و تجمع در مراکز خرید به شدت پرهیز کنند و برنامه های سفر خود را لغو کنند.

 

گفتنی است؛ صبح امروز اولین مرحله تزریق واکسن کرونا در ۶ مرکز سالمندان بهزیستی خراسان جنوبی روز دوشنبه در خانه امید سالمندان موسسه خیریه توانبخشی حضرت علی اکبر (ع) بیرجند آغاز شد.

 

مرحله نخست واکسیناسیون بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی نیز روز یکشنبه ۲۶ بهمن ماه با تزریق واکسن کرونا در بیمارستان ولی‌عصر (عج) بیرجند آغاز شد و ۱۵۰ دُز واکسن کرونا سهمیه خراسان جنوبی از اولین محموله ورودی به کشور بود که برای ایمن‌سازی ۷۵ نفر از کادر درمانی در بخش‌های ویژه مقابله با کرونا اعم از پزشکان متخصص، پرستاران و کادر خدماتی اختصاص یافت.

کد خبر 1038010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha