انتظار فرج به معنای مهیا شدن جامعه برای آینده بهتر با تمسک به مبانی اسلام است

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه در برگزاری جشن های نیمه شعبان، باید برای ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار در جامعه تلاش شود، گفت: فرهنگ انتظار مختص به نمیه شعبان نیست و باید در همه ایام سال وجود داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در نشست هماهنگی و برنامه ریزی گرامیداشت عید نیمه شعبان در استان،  اظهار کرد: برخی از زمان ها انجام قعالیت و کارهای فرهنگی به مناسبت های مختلف در تقویم ملی و دینی ضروری است و باید ایام الله در طول سال گرامی داشته شود.

 

حجت الاسلام « الله نور کریمی تبار» با اشاره به اینکه خداوند متعال خطاب به حضرت موسی(ع) می فرماید که ایام الله را به بنی‌اسرائیل یادآوری کنید، افزود: همه ایام از آن خداست و اما اگر چنانچه اتفاق خاصی در روزی بیافتد این روز خاص به‌عنوان ایام‌الله  مانند نیمه شعبان، ۲۲ بهمن، روز قدس و امثال این‌ها شاخص‌تر و بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

وی یادآور شد: بنابراین این ایام باید گرامی داشته شود و از طرفی هم  بیان شده است یکی که از ویژگی‌های شیعه این است که در ایام عزاداری و شادی به صورت متعادل عزاداری و شادی کند، اما در جامعه این حزن و عزاداری خیلی پررنگ می‌شود، شادی در جامعه نیاز به مدیریت صحیح دارد و  جامعه ما نیاز به شادی آن هم شادی حلال دارد.

 

امام جمعه ایلام تصریح کرد: دهه مهدویت فرصتی است که در آغاز سال نو که مردم به دنبال جشن سال نو هستند و  تفرج و تفریح در زندگی روزمره مردم قرار می گیرد، فرهنگ مهدویت و انتظار در سطح جامعه نیز ترویج و گسترش پیدا کند که برای این موضوع، رسانه ها و صدا و سیما و شهرداری ها نقش مهمی در ایجاد تغییر محسوس در فضای شهری متناسب با فرهنگ مهدویت دارند به طوری که فردی که وارد شهر می شود این تغییر را احساس کند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار  ابراز کرد: در برگزاری جشن های  نیمه شعبان،  باید برای ترویج  فرهنگ مهدویت و  انتظار در جامعه تلاش شود، انتظار فرج برترین عبادت ها است، انتظار فرج به معنای مهیا شدن است و  شعار نیست، ما باید تلاش کنیم خود را از سنخ امام زمان(عج) و  سرباز امام‌ زمان(عج) کنیم و منتظر واقعی باشیم، سنخیت روحی بین ما و حضرت قائم(عج) باید برقرار شود.

 

وی گفت: اگر چنانچه این سنخیت حاصل شود انتظار هم به دنبال آن خواهد آمد،  مهم‌ترین انتظاری که از جامعه مهدوی می رود این است که جامعه  ما جامعه‌ای باشد که اغلب افراد جامعه، با خدا و نماز خوان و مرتبط با خدا هستند، عدالت اجتماعی  وجود داشته باشد، اموال افراد آلوده به حرام نباشد و حلال باشد، لذا انتظار به معنای مهیا شدن است.

 

امام جمعه ایلام بیان کرد: فرهنگ انتظار مختص به نمیه شعبان نیست و  در همه ایام سال، باید به عنوان سربازان امام زمان(عج) و همراه آن حضرت باید زمینه حضورش را فراهم کنیم، یعنی در همه مشکلاتی که در جامعه ما وجود دارد، امید به آینده بهتر، امید به نجات در آینده، امید به تغییر شرایط موجود و رسیدن به وضع مطلوب در سطح جامعه نهادینه شود.

 

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: در فرهنگ ما بزرگ‌ترین گناه یأس از رحمت الهی است، این ناامیدی بالاترین گناه است، بنابراین باشد تلاش شود در همه شهرستان ها و مرکز استان ها برنامه هایی در ایام نیمه شعبان تدارک دیده شود که  علامت شیعه بودن ما بروز و ظهوری داشته باشد،  که فرهنگ سازی در این زمینه بسیار مهم و حائز اهمیت است و ائمه محترم جماعات و مبلغین، صداوسیما، اساتید دانشگاه، فرهنگیان و مجموعه معلمان در این راستا پای کار بیایند و در زمینه فرهنگ سازی تلاش کنند.

 

 

کد خبر 1038039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha