آیین غبارروبی حرم مطهر شهدای گمنام کرمان+تصاویر

همزمان با نخستین روز از ماه شعبان المعظم، آیین غبارروبی و شستشوی قبور مطهر ۲۰ شهید گمنام واقع در جنب گلزار شهدای کرمان با حضور جمعی از بانوان خادم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ نخستین شهدای گمنام دوران جنگ تحمیلی که در سال ۶۲ وارد استان شدند؛ در قطعه ای جداگانه در جوار گلزار شهدای کرمان و جنب مهدیه صاحب الزمان تدفین شدند که پس از مدتی به دستور شهید حاج قاسم سلیمانی ساخت حرم برای این شهدا انجام شد.

 

 

بنا بر آنچه که یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس نقل می کند: روزی یکی از مادران شهدا به حاج قاسم می گوید « نَنو{نَنِه-مادر} قاسم بیا انگشتر مرا بگیر و برای این شهدا خرج کن؛ حاج قاسم می گوید چشم خودم انجام می دهم اما مادر شهید اصرار می کند که می خواهد اولین هزینه را او بدهد و حاج قاسم که به گفته خودش «در برابر خانواده شهدا عاجز هستم» هدیه آن مادر را می پذیرد و کار ساماندهی این قطعه آغاز می شود»

 

 

شهدای کمنام مدفون در این قطعه همگی از مجموع ۳۰۰ شهید ارتفاعات قلاویزان هستند که در هشتم مرداد سال ۶۲ در عملیات والفجر ۳ آسمانی شدند؛ پس از ۳۷ سال تقدیر چنین بود شهید «حسن حسنی سعدی» از شهدای این عملیات تفحص و در مهرماه سال ۹۹ در گلزار شهدای کرمان به خاک سپرده شد.

 

 

روزی که شهید حسنی سعدی را به گلزار شهدا می آورند، همان روز قرار بود کرسی تلاوت توسط خدام آستان قدس رضوی برگزار شود؛ دست اندرکاران دنبال فضایی برای برگزاری این کرسی بودند که در نهایت و به طور اتفاقی حرم شهدای گمنام پیشنهاد می شود و پیکر شهید حسنی سعدی نیز برای ساعتی در کنار همرزمان گمنام خویش میهمان کرسی تلاوت می شود؛ تنها شهیدی که تاکنون وارد این حرم شده است.

 

 

امروز، دوشنبه(۲۵ اسفندماه ۹۹) در نخستین روز از ماه شعبان المعظم، جمعی از بانوان خادم شهدا در آستانه فرا رسیدن سال نو با غبارروبی از قبور مطهر این ۲۰ شهید گمنام و شستشوی آن با گلاب در فضایی معطر به عطر وجود شهدا به مقام ایشان عرض ارادت و توسل کردند.

 

 

طی مدت ۵ ماه اخیر که این فضا پس از سالها مهجوریت رونق گرفته و حال و هوای خاصی بر آن حاکم شده، بیش از ۳۰ هزار «رزق معنوی» ترک یک گناه با انس با شهدا و بیش از ۵۰ هزار نذر مهدوی مشتمل بر «هم عهدی با امام عصر(عجل الله تعالی) در ترک یک گناه و انجام یک مستحب» توزیع شده که با استقال زائرین مواجه است.

 

 

توزیع دفترچه خودسازی با عنوان «رفیق آسمونی»تدارک دیده شده توسط سحر ملایری، مسئول قرارگاه جهادی دختران حاج قاسم یکی دیگر از اقداماتی است که برای خادمین حرم شهدای گمنام انجام شده است زیرا کسانی که می خواهند به قله های شهدایی برسند فرمول و روشی برای رسیدن به قله وجود دارد و باید از مسیری که با کمترین آسیب و بیشترین بُرد همراه است؛ بروند لذا نیازمند الگو و استاد و راهنما هستند.

 

گفتنی است؛ تعدادی از علمای کرمان از جمله آیت الله حقیقی، آیت الله نیشابوری و... نیز در این حرم مدفون هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1038050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha