تشکل های مردم نهاد برای نسل جوان فرصت سازی می کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری تیران و کرون گفت: تشکل های مردم نهاد مثل کانون های فرهنگی و هنری مساجد برای پیشرفت و تعالی جوانان و نوجوانان فرصت سازی می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، به مناسبت اعیاد شعبانیه و دهه نکوداشت کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون به همراه جمعی از مسئولان این شهرستان از کانون های مساجد بازدید کردند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری تیران و کرون به عنوان مقام ارشد شهرستانی در حوزه فعالیت های اجتماعی نیز به نمایندگی از فرماندار در این بازدید ها حضور داشت و از نزدیک فعالیت کانون های مساجد و دیگر تشکل های فرهنگی را مشاهده و اظهارنظرهای متولیان این حوزه را شنید.

 

نتیجه گفتگوها و این دیدارها، تبیین فرصت های کانون های مساجد و دیگر نهادهای مردمی را به همراه داشت که چه زمینه های پیشرفتی را برای افراد فراهم خواهد کرد و آینده به آن اذعان می کند.

 

*جوان گرایی و تیم سازی در کانون های مساجد لازم است

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون با اشاره به اینکه 54 کانون فرهنگی و هنری در مساجد این شهرستان ثبت شده است، گفت: این شهرستان به نسبت جمعیت در عضوگیری برای این نهادهای فرهنگی در بین دیگر مناطق استان رتبه اول را در سال های گذشته داشته و امسال نیز فعالیت آنان در کسب مجوز الکترونیک و امتیاز در سامانه بچه های مسجد افتخاراتی را داشته است.

 

«اقبال صالحی» با بیان اینکه کانون های مساجد هر کدام ظرفیت ها و توانمندی های خاصی دارند، خاطرنشان کرد: دیدار و بازدید از این مراکز فرصت های خوبی را ایجاد کرده و امسال هفت کانون دارای امتیاز بیشتر مورد بازدید قرار گرفتند.

 

وی با بیان اینکه جوان گرایی و تیم سازی در این تشکل ها لازم است، خاطرنشان کرد: موفقیت این مراکز به این مسائل وابسته بوده چرا که هم افزایی بین نیروی انسانی دستاوردهای زیادی دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون ادامه داد: این دو مقوله یعنی تیم سازی و استفاده از جوانان اجرای فعالیت ها در کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی تیران جلوه زیادی دارد و اگر این مرکز توانسته به نقطه های پیشرفت برسد، همین موضوع اثربخش و حائز اهمیت بوده است.

 

*فرصت سازی در تشکل های مردم نهاد

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری تیران و کرون با اشاره تجربه سازی در تشکل های مردم نهاد گفت: این کسب تجارب در بین جوانان ونوجوانان فرصت های زیادی را برای آن ها خلق می کند و در مقاطع دانشگاهی و بازار کار به موفقیت های بیشتری نسبت به کسانی که در این عرصه نیستند، می رسند.

 

«ایزدابوالحسنی» ادامه داد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد و سازمان های مردم نهاد جوانان بستر مناسبی هستند تا جوانان توانایی های خود را شکوفا و دیدگاه و مطالبات خود را بیان و هدفمند کنند.

 

وی با بیان اینکه فعالیت جوانان در کانون های مساجد لازم است، خاطرنشان کرد: میانگین سنی اعضا و تیم اجرایی کانون ها باید به سمت جوانی پیش برود و جوانان در بدنه اجرایی جامعه نیز نقش آفرینی کنند.

 

*شکوفایی استعداد جوانان نیازمند حمایت مسئولان

جوانان و نوجوانان تیران و کرون از مسئولان می خواهند تا با ایجاد بسترهای مناسب رقابتی و فرهنگی و آموزشی جای فعالیت آن ها را بیشتر فراهم کنند.

 

کانون های مساجد به دلیل گستردگی در بخش های مختلف شهرستان تیران و کرون به این دغدغه تاحدودی پاسخ داده اند اما باید در این حوزه مدارس استعدادها را بیشتر رشد بدهند و از طرفی نیز نهادهای فرهنگی و مسئولان نیز برای فعالیت های آن ها میدان را باز کنند.

 

کد خبر 1038059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha