امورات قرآنی به موسسات واگذار می‌شود

عبیدالله رستمی گفت: تمامی امورات قرآنی در استان کردستان به موسسات قرآنی واگذار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، عبیدالله رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان (۲۵ اسفند ماه) در آئین اعطای مدرک پایانی نخستین دوره تربیت معلم قرآن ویژه طلاب و روحانیون اظهار کرد: فعالیت موسسات قرآنی در استان اثربخش است و باید با اوسعه فعالیت موسسات زمینه تقویت فعالیت‌های قرآنی فراهم شود.

 

وی افزود: تمامی امورات قرآنی در استان به موسسات واگذار خواهد شد تا شاهد ارتقای فعالیت موسسات در سژح شهرهای استان باشیم.

 

وی خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی به دلیل شیوع ویروس کرونا شاهد کاهش فعالیت موسسات قرآنی در استان بودیم اما این موسسات با بهره‌گیری از فضای مجازی زمینه آموزش مخاطبان و مشارکت آنها در فعالیت‌های قرآنی را فراهم کردند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد: موسسات قرآنی باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود برای جذب جوانان و نوجوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی اقدام کنند.

 

رستمی وجود ۱۷ موسسه قرآنی در برخی شهرهای استان را ارزشمند خواند و گفت: نیاز است همه شهرستان‌های استان برای راه‌اندازی موسسه قرآنی بکوشند.

 

حجت‌الاسلام حسینی‌فر مدیر مرکز خدمات استان کردستان نیز در این جلسه خواستار استمرار برنامه‌های مشترک شد و اجرای فعالیت‌های مشترک را نیازمند تعامل و همدلی دانست.

 

وی در ادامه از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسات قرآنی به‌ویژه موسسه معراح خاتم که مجری اعطای مدرک پایان دوره و احرای این دوره آموزشی برای طلاب و روحانیون بود، تقدیر کرد.

 

 

 

کد خبر 1038095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha