ایجاد سلیقه جدید با استفاده از ابزارهای نوین، هدف اولیه جنگ نرم است

سیاه‌نوری عملیات روانی را محور جنگ نرم برشمرد و اظهار کرد: هدف اولیه و مهم جنگ روانی ایجاد یک سلیقه جدید با استفاده از ابزارهای نوین در این حوزه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برنامه «گفتگوی سیاسی» رادیو گفت‌وگو با موضوع تبیین و بررسی رسالت افسران جنگ نرم در فضای مجازی و با حضور دکتر حسین سیاه‌نوری، کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی به روی آنتن رفت.

حسین سیاه نوری اهداف جنگ نرم را تأثیر گذاری از طریق روانی بر اذهان جامعه هدف با استفاده از ابزارهای مختلف دانست و گفت: در طول عملیاتی کردن جنگ نرم، یک تکوین ابزاری وجود دارد که در هر عرصه و زمان، از آخرین ابزارها با آخرین شیوه ها استفاده می شود.

وی تبلیغات را مهم ‌ترین شاخص جنگ نرم دانست و یادآور شد: البته تبلیغات منحصر به نوع امواجی آن نیست که صدا و سیما و اینترنت بخشی از آن باشند. امروز از ابزارهای بسیار مهم و تاثیرگذار استفاده می کنند که فیلم و سریال، ورزش، مد و لباس، نشریات، ادبیات، بازی های رایانه ای و اسباب بازی از جمله آن ‌ها است.

این کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی عملیات روانی را محور جنگ نرم برشمرد و اظهار کرد: هدف اولیه و مهم جنگ روانی ایجاد یک سلیقه جدید با استفاده از ابزارهای نوین در این حوزه است و در این راستا بنگاه های خبری نیز نقش مهمی بازی می کنند.

وی با ذکر چند رسانه غربی و عربی گفت: بعضی رسانه ها از جمله العربیه کارکردی در راستای جنگ نرم دارند به طوری که از این شبکه و رسانه با عنوان العبریه یاد می کنند زیرا اساساً ماهیت وجودی العربیه برای عملیات روانی مخصوصا در افکار منطقه خاورمیانه و بی بی سی است.

سیاه نوری از فعالیت بیش از 12 هزار روزنامه و مجله علیه ایران خبر داد و اظهار کرد: بعضی از رسانه ها مانند بی بی سی به 38 زبان دنیا برنامه اجرا می کند و آن ‌ها در کشورهای هدف عملیات خود را پیاده می کنند. همچنین بخش برون ‌مرزی صدای آمریکا در 175 کشور و به 45 زبان دنیا پروژه عملیات روانی خود را پیاده می کند.

وی اقدامات رسانه ای غربی را در راستای اجرای عملیات روانی و جنگ دانست و بیان کرد: کارگردانان جنگ نرم روی افکار، اندیشه ها و اعتقادات فرهنگ های کهن مانند ایران کار می کنند و به خوبی هم در این زمینه شناخت دارند. از جمله این افراد که دارای یک امپراطوری رسانه ای است رابرت مُرداک است که با ابزار رسانه در زمینه جنگ نرم کار می کند.

کد خبر 1038133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha