کتاب زندگی همسر شهید شیرعلی سلطانی چاپ شد

کتاب «خانوم‌ماه؛ روایتی از زن بدون هیچ پسوندی ...» نوشته ساجده تقی‌زاده توسط انتشارات به‌نشر منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی انتشارات به‌نشر، کتاب «خانوم‌ماه؛ روایتی از زن بدون هیچ پسوندی ...» نوشته ساجده تقی‌زاده به‌تازگی توسط انتشارات به‌نشر (آستان قدس رضوی) منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این‌کتاب دربرگیرنده زندگی و خاطرات خانم‌ناز علی‌نژاد همسر شهید شیرعلی سلطانی است که در ۳  فصل گردآوری شده‌اند. همراه با روایت این‌زندگی به‌طور موازی، داستان زنی دیگر از پاریس روایت می‌شود که در جایی از داستان، این دو زن به هم مرتبط می‌شوند.

مطالب و اتفاقات این‌کتاب به‌صورت داستان‌های کوتاه بهم پیوسته روایت می‌شوند. این کتاب رمانی با زمینه عاشقانه است و دو سبک زندگی را در کنار هم نشان می‌دهد؛ یک زن در فرانسه که مهد افکار فمنیستی است و همچنان نیز با نوع نگرش اسلام به زنان مخالفت دارد و زنی دیگر از دل افکار اسلامی و دیدگاه اسلامی به زن.

مولف این اثر می‌گوید: نخستین نکته‌ای که مرا واداشت تا زندگی این زن را به تصویر بکشم، این بود که یک زن تا کجا می‌تواند در تغییر مسیر خانواده و به تبع آن جامعه موثر باشد و مانند یک کارخانه انسان‌سازی عمل کند و سرداران شهیدی مانند شیرعلی سلطانی را به جامعه تحویل دهد.

در بخشی از این‌کتاب آمده است:

چون حاجی در نوروز به شهادت رسید، این ایام برای من بوی خون و حادثه داشت و نمی توانستم هیچ‌کجا جز سر قبر حاجی باشم. انگار فقط ازآنجا انرژی می‌گرفتم. نمی‌خواستم بچه‌ها این رسم قشنگ را کنار بگذارند از طرفی هم عمار بچه بود اصلا از پدر چیزی نمی‌دانست و دوست داشت مثل بچه‌های دیگر باشد.

گفتم: امسال تو و رضیه و فخرالدین تو خونه سفره هفت سین بندازید من می رم آرامگاه بابا!

این‌کتاب با ۳۶۴ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۵۰ هزار تومان منتشر شده است.

 

کد خبر 1038206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha