آمریکا، افغانستان را به عنوان سرزمین جدید داعش انتخاب کرده است

مالکی از تصمیم آمریکا جهت ایجاد سرزمین جدید برای داعش گفت و بیان کرد: این سرزمین جدید افغانستان و بخشی از پاکستان است و طبیعی است حضور داعش در این سرزمین ها باعث نگرانی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص چگونگی فعالیت داعش در افغانستان و تأثیر آن بر امنیت ایران و پاکستان با فداحسین مالکی، سفیر اسبق ایران در افغانستان به صورت تلفنی گفتگو کرد.

فداحسین مالکی با بیان اینکه هر جا که داعش در طول چند سال گذشته پا گذاشته است و سرزمینی را تصاحب کرده اند، شاهد ناامنیتی و بر هم خوردن معادلات منطقه بوده ایم، گفت: سال ها آمریکا و صهیونیست ها در بخشی از کشورهای اسلامی یعنی عراق، سوریه، لبنان و یمن با حضور داعش، مشکلاتی ایجاد کنند که با حضور رزمندگان مقاومت با فرماندهی سردار سلیمانی شکست خوردند.

وی از تصمیم آمریکا جهت ایجاد سرزمین جدید برای داعش گفت و بیان کرد: این سرزمین جدید افغانستان و بخشی از پاکستان است و طبیعی است حضور داعش در این سرزمین ها باعث نگرانی است زیرا سبب نا امنی در منطقه خواهد شد. علاوه بر ایران و پاکستان، کشورهایی مانند روسیه و چین نگران حضور داعش در افغانستان هستند.

سفیر اسبق ایران در افغانستان از برهم خوردن معادلات افغانستان پس از حضور داعش در دو سال قبل گفت و اظهار کرد: شرایط فعلی افغانستان به دلیل حضور داعش در منطقه کاملاً متفاوت شده است. آمریکایی ها با این اقدام به دنبال نا امن کردن منطقه هستند تا معادلات سیاسی و امنیتی کشورهای همسایه به ویژه ایران را تحت شعاع حضور داعش قرار دهند.
مالکی ناامنی های یک سال گذشته در افغانستان را محصول حضور داعش در این کشور دانست و عنوان کرد: مدتی قبل ارتش افغانستان پایگاه های داعش را در مورد هدف قرار داد و از این منظر به نوعی شاهد یک جنگ در این کشور هستیم.

وی بیان کرد: پس از شکست داعش در سوریه، آمریکا به صورت علنی اعلام کرد در آن مقطع به دنبال یک سرزمین و مکان جدید برای داعش هستند و این مکان جدید را افغانستان انتخاب کردند. آمریکایی ها حدود دو دهه است که در افغانستان حضور دارند و این علی رغم شکست در مأموریت خود یعنی برخورد با تروریست و مواد مخدر است که از سوی سازمان ملل داشتند. آن‌ ها نه تنها به این اهداف دست پیدا نکردند بلکه همه شرایط کشور را بر هم ریختند.

کد خبر 1038210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha