گل آرایی آستان های مقدس حسینی و عباسی به مناسبت اعیاد شعبانیه + عکس

همزمان با آغاز ماه شعبان، مسئولان آستان های مقدس امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) به تزیین صحن و رواق های این دو آستان اقدام کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری آستان حسینی، با فرارسیدن ماه  شعبان،  مسئولان آستان های مقدس امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) صحن و رواق های این دو آستان را با پرچم ها و پارچه نوشته های سبزرنگ و گل های طبیعی تزیین کردند.

 

 آستان مقدس امام حسین(ع) با زیباترین گل ها و برگ های تزیینی و پارچه نوشته های سبز رنگ به استقبال میلاد امام حسین(ع) و امام سجاد(ع) و حضرت اباالفضل العباس(ع) رفته است.

 

صحن و رواق های این آستان با پارچه نوشته های سبز رنگ که عبارت هایی همچون «السلام علیک یا ابالفضل العباس»، « یا سبط الرسول» ، «السلام علیک یا سید شباب اهل جنة» ، «السلام علیک علی خامس اصحاب الکساء»، « السلام علیک یا سید العابدین» و «السلام علیک یا قمر بنی هاشم» با نخ زرد رنگ روی آنها گلدوزی شده، تزیین شده است.

 

در همین حال، «زین العابدین القریشی» معاون مسئول بخش نظارت بر صحن عباسی گفت: کارکنان بخش نظارت در این آستان به تزیین دیوار ها و ستون های این آستان با گل هاو برگ های تزیینی اقدام کردند و صحن و رواق های این آستان را با پارچه نوشته های سبز رنگ تزیین کردند.

 

وی افزود: شعبه خیاطی و گلدوزی این آستان این پارچه نوشته ها را برای نصب آماده کرده است. روی این پارچه های سبز عبارت های «یا اباعبدالله»، «یا زین العابدین» و «السلام علیک یا ابالفضل العباس» گلدوزی شده است.

 

مسئولان این دو آستان برای استقبال از زایران حرم حسینی و عباسی آماده هستند تا برنامه های ویژه میلاد امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) و حضرت عباس(ع) را با رعایت توصیه های مرجعیت عالی دینی و ستاد بحران به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برگزار کنند.

 

تزين الصحن الحسيني الشريف بالمطرزات لمناسبة حلول شهر شعبان المبارك و ولادة الأقمار المحمدية

تزين الصحن الحسيني الشريف بالمطرزات لمناسبة حلول شهر شعبان المبارك و ولادة الأقمار المحمدية

تزين الصحن الحسيني الشريف بالمطرزات لمناسبة حلول شهر شعبان المبارك و ولادة الأقمار المحمدية

کد خبر 1038232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha