مساجد برای لحظه تحویل سال برنامه‌ داشته باشند

حجت‌الاسلام والمسلمین مرادزاده گفت: مساجد باید برای لحظه تحویل سال ویژه برنامه‌هایی از جمله قرائت دسته جمعی قرآن و دعای فرج و تکریم خانواده معظم شهدا را تدارک ببینند.

حجت الاسلام والمسلمین «وحید مرادزاده» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مساجد باید برای لحظه تحویل سال ویژه برنامه های متنوع و مفیدی داشته باشند، اظهار کرد: مردم برخی از مناطق کشورمان به  ویژه در روستاها در لحظه تحویل سال و روز اول سال جدید در مساجد حضور می یابند و عید را در کنار یکدیگر جشن می گیرند.

 

این استاد حوزه علمیه تهران افزود: مردم برخی از مناطق دیگر کشورمان نیز در روز اول هر سال در مساجد حضور می یابند و به خانواده های داغدار تسلیت می گویند و برای کمک بیشتر به نیازمندان همیاری می کنند.

 

وی افزود: قرائت دسته جمعی قرآن و دعای فرج و حضور در خانواده شهدای مسجدی می تواند از برنامه های مساجد برای لحظه تحویل سال باشد. البته بسیاری از اهالی مساجد در روز نخست سال به دیدار خانواده شهدا می روند و هدایای نقدی و غیرنقدی به آنان تقدیم می کنند که شایسته است توسط تمام مساجد کشور اجرا شود.

 

مرادزاده با بیان اینکه تقریبا تمام مساجد کشور بسته های ارزاق و پوشاک و هدایای نقدی میان نیازمندان به مناسبت سال نو توزیع می کنند، خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که مساجد می توانند برای آن برنامه ریزی کنند فرهنگ سازی برای رعایت نکات بهداشتی و حفظ محیط زیست در عید نوروز است زیرا همه ساله شاهد ریختن حجم زیادی زباله در دامن طبیعت هستیم که واقعا شایسته نیست. مسجدی ها می توانند به طرق مختلف مردم را نسبت به عواقب این اهمال کاری متوجه کنند.

کد خبر 1038259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha