کسب رتبه هفتم کشوری توسط کانون نهبندان در طرح ملی «ایران قوی»

حجت الاسلام سبزه کار با بیان اینکه یکی از کانون های نهبندان توانست رتبه هفتم کشوری در طرح ملی «ایران قوی» را کسب کند، گفت: این طرح در قالب ۳شبستان و در قالب ۱۲ رواق و ۴۸ برنامه اجرا شد و از خراسان جنوبی ۱۲ کانون به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» امروز (۲۶ اسفند) در دیدار با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: هدف از تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد توجه به بحث جذب جوانان و نوجوانان به سمت مساجد بوده است.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد اهداف مختلفی از جمله احیای کارکردهای مساجد و جلوگیری از تهاجمات فرهنگی را دنبال می کند.

 

وی با بیان اینکه اساسنامه کانون های فرهنگی هنری مساجد سال 97 تصویب شده است، افزود: سال 97 زیست بوم بچه های مسجد در فضای مجازی راه اندازی شد و هر کانون فعالیت های خود را این سامانه بارگذاری می کند.

 

حجت الاسلام سبزه کار به اجرای طرح ملی «فهما» اشاره کرد و گفت: این طرح برای اولین بار سال 98 اجرایی شد و 33 کانون فرهنگی هنری از خراسان جنوبی از بین 180 کانون در کشور برتر شدند و مورد حمایت های خوبی قرار گرفتند.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به طرح ملی «ایران قوی» بیان کرد: امسال این طرح در قالب سه شبستان فرهنگ، هنر و نوآوری و در قالب 12 رواق و 48 برنامه اجرا شد و خراسان جنوبی در اجرای این طرح توانست رتبه نهم کشوری را کسب کند و 12 کانون از استان به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کردند.

 

وی در خصوص طرح ملی همدلی و مواسات اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در بحث ضدعفونی مساجد و توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی طی سال جاری بسیار خوب عمل کردند.

 

حجت الاسلام سبزه کار در پایان با بیان اینکه پنج هزار بسته گوشت قرمز بین نیازمندان استان توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد طی سال جاری توزیع شده است، گفت: امیدواریم با تعامل و همدلی بین نهادها و سازمان های شورای سیاست گذاری این برنامه ها رونق بگیرد و به صورت منسجم اجرا شود.

 

 

کد خبر 1038293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha