تکمیل فاز اول زیرساخت راه آهن اینچه برون نیازمند ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار است

اعتماد گفت: تکمیل فاز اول زیرساخت راه آهن اینچه برون نیازمند ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محسن اعتماد» ظهر امروز (سه شنبه 26 اسفند) در جمع خبرنگاران گفت: راه آهن، حمل و نقل سبز است و میراث آیندگان را حفظ می کند.

 

مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 افزود: در کل شبکه ریلی کشور، میزان سوانح ریلی بسیار محدود است و در بعد اقتصادی، سازمان بهینه سازی مصرف سوخت به ازای هر کیلومتر 35 تا 40 سوخت صرفه جویی می شود.

 

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در استان گلستان، اظهارداشت: تکمیل زیرساخت های اینچه برون یکی از اقدامات اداره کل است که می تواند برای سه هزار نفر اشتغال ایجاد کند.

 

اعتماد ادامه داد: ایستگاه اینچه برون ظرفیت بزرگی برای توسعه اقتصاد و کل کشور دارد و یک مرز صادراتی است که می تواند منشا بسیاری از سرمایه گذاری ها و اشتغال باشد.

 

وی با اشاره به عزم جهادی راه آهن برای راه اندازی این ایستگاه، گفت: راه اندازی این بخش نیاز به هم افزایی در استان است.

 

مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 با اشاره به بسته بودن مرزهای استان به دلیل شرایط کرونا تا تیرماه، افزود: از مرداد ماه سال جاری تا کنون 22 میلیارد تومان پروژه در مرز اینچه برون اجرا شده است.

 

وی ادامه داد: قبلا یک محوطه بارگیری در اینچه برون وجود داشت ولی در حال حاضر در این نقطه سه محوطه تخلیه و بارگیری وجود دارد و برای بخش امنیت هم ساختمانی برای حوزه مرزبانی ایجاد شده است.

 

اعتماد با بیان اینکه تکمیل فاز اول زیرساخت راه آهن اینچه برون نیازمند 750 میلیارد تومان اعتبار است، گفت: با ایجاد این فاز برای سه هزار نفر شغل ایجاد می شود.

 

وی از صادرات 248 هزار تن در 7 ماهه امسال خبر داد و افزود: این میزان نسبت به سال گذشته  105 درصد در حوزه صادرات ریلی رشد داشته است.

 

مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 در خصوص جابجایی مسافر از طریق خطوط ریلی، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا راه آهن مسائل بهداشتی را در سالن های مسافری، داخل کوپه ها و طب سنجی مسافران رعایت کرد.

 

وی افزود: با حداقل کردن ظرفیت ها و کاهش میزان سفر، امن ترین و ایمن ترین مد حمل و نقل برای رعایت پروتکل های بهداشتی استفاده از قطار است.

 

اعتماد ادامه داد: در سال جاری، 355 هزار و 700 مسافر از طریق قطار جابجا شدند که نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

 

کد خبر 1038308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha