حوزه علمیه برادران صومعه‌سرا احیا شود

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری گفت: حوزه علمیه برادران در صومعه‌سرا چند سالیست که بسته شده و نیاز به احیا دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، حجت‌الاسلام «محمدمهدی راشدی نوری» ظهر امروز( سه‌شنبه، 26اسفند) در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان بیش از 130 هزار جمعیت دارد و در تمام عرصه‌ها فعال است و مردم فعال و پرتلاش دارد اما متاسفانه فقر و محرومیت در مناطق محروم فراوان است.

 

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه در سطح استان بیشترین خانواده‌های تحت پوشش از امداد شهرستان است افزود: با توجه به اینکه شرکت ابریشم و شهرک صنعتی در شهرستان موجود است اما 20 درصد فقط از مجموعه شهرک صنعتی فعال است.

 

وی با بیان اینکه تالاب یک سرمایه ملی است در حال مرگ تدریجی و روزمرگی‌ است گفت: اگر یک باران و سیل تندی به وجود  بیاید حاشیه تالاب دچار سیل می‌شد و در سالهای اخیر دچار مشکلات فراوانی بودیم که دستگاه‌های مختلف همکاری کردند تا مشکلات آب گرفتگی حل شود.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری منابع طبیعی و محیط زیست و طرح هادی روستاییان را از دیگر مشکلات مردم این شهرستان عنوان کرد و گفت: وقتی مردم در سرزمین ابا اجدادی خود امکان اینکه سرپناهی بسازند ندارند به مهاجرت به شهر می پردازند.

 

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه با توجه به ویروس منحوس کرونا و محدودیت‌ها، با رعایت جوانب بهداشتی برنامه‌های مذهبی و نماز جمعه در سطح شهرستان برگزار می‌شود و مردم استقبال خوبی دارند تصریح کرد: فضای مصلی اصلا در شان مردم نیست و ظرفیت مناسبت را ندارد و انتظار می‌رود اعتباری برای بازسازی این مکان اختصاص داده شود.

 

وی با اشاره به اینکه سالهاست که مدرسه حوزه علمیه برادران شهرستان صومعه‌سرا تعطیل است و انتظار می‌رود که دوباره احیا شود خاطرنشان کرد: خوشبختانه حوزه علمیه خواهران فعال است.

 

در ادامه «ابراهیم انصاری» با تبریک اعاید شعبانیه اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در سالهای اخیر مورد توجه واقع شده و عموم مردم هم انتظار اقدام دارند بحث مربوط به حقوق عامه است.

 

دادستان صومعه‌سرا با بیان اینکه قوه قضاییه علاوه بر رسیدگی به دعاوی خصوصی یک وظیفه‌ای در راستای احیای حقوق عامه دارد افزود: بر مبنای همین موضوع که بحث اجرای قوانین است از ناحیه دستگاه قضایی دستورالعمل‌های متعددی صادر شده است.

 

وی با بیان اینکه همه دستورالعمل‌ها برگرفته از مقررات قانونی و حفظ بیت‌المال است گفت: در راستای رفع تصرفات در سال جاری؛ حدود 25 هزار و 754 متر مربع تغییر کاربری داشتیم که اصولا مربوط به افراد غیر بومی است، رفع تصرف آب‌بندان 50 هزار متر مربعی و 14 هکتار رفع تضرف اراضی ملی داشتیم.

 

کد خبر 1038353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha