ارتقای سلامت شهروندان شیرازی با احداث به موقع تصفیه خانه های فاضلاب شهری

ناصری گفت: احداث به موقع تصفیه خانه های فاضلاب شهری در شهر شیراز، موجب ارتقای سطح سلامت شهروندان و محیط زیست می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علی ناصری»، امروز (سه شنبه 26 اسفند) در یکصد و هفتاد و سومین نشست کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید بر تسریع احداث تصفیه خانه های فاضلاب شهری گفت: احداث به موقع تصفیه خانه های فاضلاب شهری، موجب ارتقای سطح سلامت شهروندان و محیط زیست می شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز افزود: یکی از اولویت های شهر شیراز که مردم برخی مناطق با آن روبرو هستند، تسریع تکمیل رینگ فاضلاب شهری است.

وی اضافه کرد: لازم است تا در این خصوص، کارگروهی با محوریت معاونت خدمات شهری شهرداری شیراز با حضور نمایندگان اداره محیط زیست، آبفای شهرستان شیراز و کارشناس کمیسیون تشکیل شود و به مستندسازی در خصوص آلاینده های رودخانه های «چنار راهدار» و «خشک» از شمال غرب تا جنوب شرق شیراز بپردازد.

ناصری تصریح کرد: با انجام این اقدامات و با تعامل شهرداری شیراز و اداره های مرتبط با شرکت آبفا رفع معضلات زیست محیطی ناشی از رها شدن فاضلاب شهری در شهرک آرین، بلوار پاسارگاد و شهرک شهید دستغیب در اولویت قرار خواهد گرفت و برآورد میزان اعتبار و نحوه تامین آن نتیجه ظرف مدت یک ماه به شورای اسلامی شهر شیراز باید ارائه شود.

وی در این جلسه بر ضرورت سامان دهی معتادان متجاهر و تعامل موثر دستگاه ها در کاهش آسیب های اجتماعی نیز تاکید کرد و گفت: شورای شهر شیراز در این خصوص با شهرداری، سازمان بهزیستی و اداره های مرتبط همکاری لازم را خواهد داشت.

ناصری ادامه داد: برای برقراری امنیت و حفاظت از مراکز ترک اعتیاد نیز بهزیستی با نیروی انتظامی هماهنگی های لازم را باید به انجام بپردازد و معاونت خدمات شهری شهرداری شیراز به ارائه گزارش در خصوص تامین مکانی برای آموزش مهارت های حرفه ای به معتادان بهبود یافته به شورای شهر شیراز اقدام کند.

«محمد حسن پور»، معاون خدمات شهری شهرداری شیراز نیز در این نشست در رابطه با مشکل فاضلاب برخی از مناطق شهر و آلاینده کننده های رودخانه های «خشک» و «چنار راهدار» در شیراز مواردی را ذکر کرد.

کد خبر 1038392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha