تهیه دانشنامه دفاع مقدس با هدف جلوگیری از تحریف ها در حال تهیه است

کریمی گفت: دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی با هدف جلوگیری از تحریف ها و تبیین فرهنگ دفاع مقدی در حال تهیه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، « غلامرضا کریمی» در هفتمین نشست دانشنامه دفاع مقدس استان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در راستای تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی گفت: این دانشنامه در راستای انتقال صحیح و جامع فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس و جلوگیری از تحریف و به فراموشی سپردن این فرهنگ در حال تهیه است.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به اینکه این مهم از ابتدای سال در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: تا کنون به پیشرفت قابل توجهی در راستای تهیه این دانشنامه دست پیدا کرده ایم.

 

وی در ادامه با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس در همه بخش ها سرشار از صحنه های ماندگار و درس آموز است، گفت: این دلاورمردی ها، ایثار و از خود گذشتگی رزمندگان همچون الگویی درخشان پیش روی ما قرار گرفته که باید برای انتقال صحیح آن در همه ابعاد تلاش کنیم.

 

کریمی انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوان را امری ضروری دانست و بیان کرد: ما علاوه بر نسل جوان و نوجوان امروز باید به فکر نسل های آینده نیز باشیم چرا که آنان نیز باید با این فرهنگ متعالی آشنا شوند.

 

وی تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان را راهی موثر در این زمینه دانست و گفت: تهیه مجموعه ای ماندگار تحت عنوان دانشنامه دفاع مقدس که با شیوه های علمی رایج در اطلاع رسانی جامعیت داشته باشد و در عین حال متناسب با نیازهای مخاطب نسل جدید باشد از تاکیدات مقام معظم رهبری و از نیازهای امروز جامعه است.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه با اقدامات زیرساختی که در گذشته توسط کارگروه های کنگره شهدای انجام شده بود، پیشرفت قابل توجهی در حوزه دانشنامه دیده می شود، اضافه کرد: ما در این راستا  نسبت به سایر استان ها پیشگام هستیم.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: تاکنون بیش از ۶۲۲ مدخل در سطح استان نهایی و بیش از ۱۲۴ مقاله نیز در این راستا تهیه شده و بیش از ۵۰۰ پرونده علمی تشکیل شده است.

 

وی همچنین به تشکیل کمیته ای تخصصی در این راستا اشاره کرد و گفت: کمیته شهدا و اشخاص، کمیته جغرافیا، کمیته فرهنگی، کمیته اجتماعی، کمیته نظامی و کمیته جمع آوری با حضور اعضا جلسات خود را به طور هفتگی تشکیل می دهند که ۳ ناظر محتوایی، علمی و ادبی بر روی فعالیت ها نظارت دارند.

کد خبر 1038406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha