فعالیت رسانه ای در معرفی سومین حرم اهل بیت (ع) و شخصیت حضرت شاهچراغ (ع) موثر است

سهرابی گفت: برای معرفی سومین حرم اهل بیت (ع) و شخصیت بی نظیر حضرت شاهچراغ (ع) نیاز به طی راه های مختلف داریم که یکی از موثرترین آنها فعالیت رسانه ای است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید تقی سهرابی»، امروز (سه شنبه 26 اسفند) در آیین پایانی دومین جشنواره ملی رادیویی «چلچراغ شیراز» در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) گفت: این جشنواره در بخش های مختلفی مانند نمایش بلند و کوتاه  رادیویی، مینی فیچر، آنونس ، مسابقه رادیویی، مستند گزارشی،  داستان کوتاه، متن رادیویی، چاوش خوانی، گزارش و عکس و برنامه های ابداعی و ... برگزار شد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس افزود: ۸۹۵ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که شامل ۳۰۱ اثر در بخش تولیدات رادیویی ، ۴۱۲ اثر در بخش فضای مجازی و رادیو نما و ۱۸۲ اثر در بخش آثار مردمی بود که به ۴۹ اثر به عنوان برگزیده تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی به اهدا می شود.

وی با اشاره به هدف از برگزاری جشنواره «چلچراغ شیراز» عنوان کرد: شناخت ابعاد زندگانی حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) و تبیین جایگاه شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) هدف اصلی این جشنواره است و امسال در یک بخش ویژه به تبیین ابعاد شخصیتی و جایگاه مرجع عالیقدر جهان تشیع، حضرت آیت الله «مکارم شیرازی» پرداخته شد.

سهرابی تصریح کرد: برای معرفی سومین حرم اهل بیت (ع) و شخصیت بی نظیر حضرت شاهچراغ (ع) نیاز به طی راه های مختلف داریم که یکی از موثرترین آنها فعالیت رسانه ای است.

آیت الله «لطف الله دژکام»، نیز در این مراسم گفت: اقدامات مدیران فارس برای معرفی بیشتر و بهتر حضرت شاهچراغ (ع) و این حرم مطهر قابل تقدیر است.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز ادامه داد: از مدیرکل صدا و سیمای فارس درخواست داریم تا از سال آینده جشنواره «چلچراغ» را به صورت تلویزیونی نیز برگزار کنند تا موجب رشد و توسعه هر چه بیشتر حرم مطهر شاهچراغ (ع) شود.

«عنایت الله رحیمی» نیز گفت: وجود امامزادگان واجب التعظیمی مانند حضرت احمد بن موسی (ع) و ۱۴۰۰ امامزاده و بقاع متبرکه در استان فارس از افتخارات و باهات فار ساست که باید به همگان معرفی شوند.

استاندار فارس افزود: انجام ارتباطات و تبلیغات هدفمند در ابعاد ملی و بین المللی برای شناسایی بهتر و بیشتر حضرت شاچراغ (ع) نقش موثری ارد و در این میان صدا و سیما از ظرفیت بالایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: راه و شهرسازی و شهرداری شیراز نیز وظیفه دارند برای توسعه حرم مطهر شاهچراغ (ع) تلاش مضاعف داشته باشند.

کد خبر 1038420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha