خواسته همه مردم از پلیس برخورد قاطع با اراذل و اوباش است

فرمانده نیروی انتظامی شرق استان تهران با اشاره به خواسته مردم در برخورد قاطع و محکم با اراذل و اوباش گفت: در سال ۹۹ در خصوص توقیف خودرو و موتور سیکلت حداقل سخت گیری ها را انجام دادیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، سردار کیومرث عزیزی فرمانده انتظامی شرق استان تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران‌  بمنظور ارائه آمار سال 1399 این نیرو گفت: در سالی که گذشت با همه فراز و نشیب ها و اتفاقات از کرونا تا مشکلات اقتصادی ، مجموعه پلیس شرق استان تهران سعی داشته است تا خدمت به جا و شایسته مردم عزیز داشته باشد .

وی در خصوص آمارهای این نیرو در شرق استان تهران نیز بیان کرد:۲۶۱۸۰ سرقت در حوزه شرق استان تهران در سالی که گذشت صورت گرفته که از این تعداد در ورامین ۶۱۳۷ ، ۲۰ درصد افزایش داشته است در پیشوا نیز ۱۵۱۷ صورت گرفته است و در این مورد شهرستان فیروزکوه کمترین آمار را به خود اختصاص داده است.

سردار عزیزی ادامه داد: ۱۲۹۳۴ نزاع فردی در شرق استان تهران صورت گرفته که نسبت به سال گذشته کاهش 9درصدی پیدا کرده است و این در حالی است که جمعیت حوزه استحفاظی ما از 18 استان کشور بیشتر می باشد.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران در خصوص  مبارزه با مواد مخدر و رشد هشت درصدی دستگیری های فروشندگان مواد مخدر نیز اظهار داشت:در طی یکسال۹۸۸۷ کیلو گرم مواد مواد مخدر در شرق استان تهران کشف شده است که در این رابطه 30 باند قاچاقچی مواد مخدر متلاشی شده است که بیشتر هدف برخورد با فروشندگان مواد مخدر می باشد.

این مقام انتظامی با اشاره به حساسیت مردم و مسئولان نسبت به جمع آوری ارازل و اوباش گفت:۹۷۵ اراذل و اوباش در سطح شرق استان تهران دستگیر شده اند که نسبت به سال گذشته افزایش 237 درصدی افزایش داشته و خواسته همه این است که با این مخلان نظم و امنیت برخورد جدی صورت گیرد و از دستگاه قضایی هم که در این رابطه با همکاری تنگاتنگ دارند، تشکر می کنیم.

وی درباره شب چهارشنبه آخر سال و لزوم هوشیاری خانواده ها در گوشزد کردن خطرهای این شب نیز بیان داشت: در این مدت تعداد ۱۵۰ هزار عدد مواد محترقه آماده و دست ساز کشف و جمع آوری شده است و از جوانان می خواهیم برای سلامتی خود و اطرفینشان از بازی با این مواد خطرناک جداً خودداری نمایند.

سردار عزیزی با اشاره به کاهش فوتی های تصادفات در این حوزه عنوان کرد: ۲۰۹ نفر در تصادف شهری و برون شهری جان خود را از دست داده اند در حالی این تعداد در سال گذشته ۲۴۲ نفر بود ولی باز هیچ کس قانع نیست و آرزو داریم با رعایت قوانین و مقررات توسط خود مردم و همراهی پلیس این عدد به صفر برسد. البته امسال در حوزه توقیف خودرو و موتور سیکلت حداقل سخت گیری ها را داشته باشیم.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران پلیس را هم مستثنی از درگیری با ویروس کرونا نداست و تصریح کرد: در حوزه کرونا ، یک پنجم از کارمندان و زحمت‌کشان در مجموعه نیروی انتظامی به دلیل ارتباطات بالا ، به کرونا مبتلا شده و متاسفانه ۲ نفر از همکاران پرتلاش ما جان خودشان را از دست دادند.

وی در پایان گفت: در سال 1400 تعداد هشت کلانتری در شرق استان تهران به آمادگی برای افتتاح خواهند رسید و امید داریم، ساختمان جدید فرماندهی و معاونت های انتظامی شرق استان تهران در هفته ناجا به بهره برداری برسند.

کد خبر 1038428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha