موج بیماری کرونا در خوزستان کنترل شده است

جان بابایی گفت: با تلاش شبانه روزی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و دیگر همکاران در بخش بهداشت و درمان، موج بیماری کرونا در خوزستان کنترل شده و میزان مراجعات به مراکز بهداشتی و درمانی و موارد بستری نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «قاسم جان بابایی» عصر امروز (سه‌شنبه ۲۶ اسفند) در سفر خود به خوزستان در حاشیه بازدید از بیمارستان رازی اهواز، با اشاره به وقوع سه موج بیماری در خوزستان اظهار کرد: موج سنگین دیگری در تابستان در خوزستان رخ داده بود که موج جدید خوزستان هم بسیار سنگین و معادل موج تابستان است. 

 

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: با توجه به اینکه جمعیت آلوده نشده زیادی داشته وقوع چنین موج بیماری قابل پیش بینی بود که متاسفانه اکنون با این موج درگیر هستیم.

 

وی با اشاره به کند شدن روند موارد بیماری سرپایی و بستری عنوان کرد: با تلاش شبانه روزی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و دیگر همکاران در بخش بهداشت و درمان، موج کرونا در این استان کنترل شده و اکنون میزان مراجعات به مراکز بهداشتی و درمانی و موارد بستری نسبت به هفته گذشته مقداری کاهش یافته و اگر این روند ادامه یابد در روزهای آینده مقداری از بار بیمارستان ها سبک تر خواهد شد.

 

جان بابایی ابراز کرد: در این موج بیماری، بیماران با علائمی که گاهی گول زننده هستند به مراکز درمانی مراجعه می کنند که باید مردم دقت کنند؛ در زمان اپیدمی کرونا، هر علامتی کرونا است و صرفا به تب، سرفه و تنگی نفس توجه نکنند و اگر دچار علائم دیگری مانند شکم درد، تهوع و استفراغ مکرر و در سنین بالا خستگی و بی حالی هستند هم علائم کرونا تلقی می‌شود‌

 

وی اضافه کرد: یکی از دلایلی که گاها موجب مراجعه بیماران بد حال به بیمارستان می شود، نشناختن علائم و دیر متوجه شدن بیماری است؛ اگر بیماران زود به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه امکان نجات اکثر بیماران وجود دارد، همچنین در این دوره همکاران ما مسلط تر هستند و شرایط را بهتر مدیریت کردند. 

 

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: زیرساخت ها نیز با کمک وزارت بهداشت و خیرین و با همت دانشگاه علوم پزشکی اهواز توسعه یافته و 100 تخت ویژه به ظرفیت بیمارستان ها افزوده شده تا در خصوص بستری بیماران در بخش ویژه مشکلی وجود نداشته باشد؛ همچنین وزارت بهداشت سه دستگاه اکسیژن ساز به خوزستان اختصاص داده که چهارمین دستگاه نیز به زودی به این استان تحویل داده خواهد شد.

 

وی اذعان کرد: در حال حاضر تیم بهداشت و درمان و تیم های فعال طرح شهید سلیمانی (بسیج و هلال احمر) در فرودگاه های خوزستان مستقر بوده و در حال نمونه برداری از مسافران هستند و تنها از مسافرانی که نتیجه تست منفی همراه خود داشته باشد، تست گرفته نمی شود.

 

جان بابایی یاد آور شد: همچنین تنها به افرادی که جواب تستشان منفی باشد اجازه مسافرت داده می شود که این کار در جلوگیری از انتشار بیماری از خوزستان به نقاط دیگر بسیار تاثیر گذار است.

 

کد خبر 1038431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha