شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری در حال اوج گیری است

شیرانی گفت: با افزایش تعدادی موارد بستری و سرپایی ویروس کرونا، زنگ هشدار افزایش شیوع کرونا در استان به صدا درآمده و منحی شیوع در حال اوج گیری است.

«مجید شیرانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: این وضعیت در شهرستان گردشگرپذیر سامان با وخامت بیشتری همراه است و این شهرستان بر اساس آخرین رنگبندی وزارت بهداشت به رنگ نارنجی تغییر رنگ داده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با توجه به مناسبت‌های پیش رو باید تمهیدات سخت‌گیرانه تری اجرا شود تا شیوع کرونا در استان وارد خیز چهارم نشود.

 

شیرانی تصریح کرد: بر اساس مستندات و گزارش‌های موجود این استان از استان‌های پرخطر شیوع کرونا به شمار می‌رود و باید با اطلاع رسانی به مردم آنها را نسبت به دوری از دید و بازدید عید، سفر رفتن و برپایی دورهمی‌های تشویق کنیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری به روند شیوع کرونا در این استان طی ماه های گذشته اشاره کرد و گفت: پس از موج سوم شیوع کرونا در استان در مهر و آبان، روند شیوع کرونا در استان با اجرایی شدن طرح شهید سلیمانی از آذر ماه رو به کاهش گذاشت اما به طور مجدد از هفته اول اسفند روند شیوع کرونا در وضعیت افزایشی قرار گرفت.

 

شیرانی خاطرنشان کرد: پس از آن در هفته سوم شرایط باثباتی را پشت سر گذاشت اما طی روزهای اخیر 30 درصد جواب آزمایش بیماران سرپایی مثبت گزارش شده و تعداد بیماران بستری در استان 2 رقمی شده است.

 

وی افزود: نگرانی‌ها در خصوص شهرستان سامان بیش از دیگر شهرستان‌ ها است چراکه در روزهای اخیر تعداد موارد بستری و سرپایی این شهرستان با افزایش بالایی مواجه بوده و از آنجا که یک منطقه توریستی است ممکن است این شرایط در نوروز با وخامت بیشتری همراه شود.

 

کد خبر 1038465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha