در سال جاری ۹ میلیون دلار پی وی سی به خارج از کشور صادرات داشتیم

علوی عطا آبادی از صادرات ۹ میلیون دلار پی وی سی تولید مجتمع پتروشیمی آبادان به خارج از کشور طی سال جاری خبر داد و گفت: امسال چهار هزار تن انواع مواد پتروشیمی پس از از سرگیری تولید روزانه پی وی سی به خارج از کشور صادرات داشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «محسن علوی عطا آبادی» عصر امروز (سه‌شنبه 26 اسفند) در نشست با اصحاب رسانه، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار با اشاره به فعالیت واحد 600 پتروشیمی آبادان خبر داد و اظهار کرد: این واحد پس از 18 ماه با انجام تعمیرات ناشی از آتش سوزی در بهمن ماه سال جاری همزمان با چند پروژه شستا به صورت ویدیو کنفرانس با حضور شریعتمداری وزیر کار و رفاه اجتماعی به طور رسمی وارد مدار بهره برداری شد.

 

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره پتروشیمی آبادان با بیان اینکه واحد 600 این مجتمع تیرماه سال 97  به دلیل آتش سوزی از خط خارج شد افزود: این واحد با 2 هزار و 520 میلیارد ریال اعتبار مجددا بازسازی و وارد مدار تولید پی وی سی شد.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه در آتش سوزی واحد 600 پتروشیمی آبادان یک نفر از پرسنل زحمتکش ما جان خود را از دست داد 18 نفر دیگر نیز مصدوم شدند.

 

علوی عطا آبادی با بیان اینکه مجتمع پتروشیمی آبادان در دوران جنگ تحمیلی به دلیل هم مرز بودن با کشور عراق هدف قرار گرفت و به طور کامل ویران شد اضافه کرد: خوشبختانه هم اکنون مهمترین محصول تولیدی این پتروشیمی پی وی سی است که تولید آن در سال 84 به حدود 60 هزار تن افزایش یافت.

 

وی تولید پی وی سی را از اهداف مهم طرح توسعه مجتمع پتروشیمی آبادان دانست و خاطر نشان کرد: اکنون به صورت سالانه این پتروشیمی 110 هزار تن پی وی سی تولید می کند.

 

مدیرعامل پتروشیمی آبادان از تولید چهار هزار تن محصول پی وی سی پس از دو سال در این مجتمع خبر داد و گفت: با توجه به از سر گیری تولید روزانه پی وی سی در این مجتمع؛ در سال جاری حدود 9 میلیون دلار به خارج کشور صادرات داشته ایم. خوشبختانه با افتتاح این واحد که خط تولید مواد اولیه‌ تولید پی وی سی (وی سی ام) است تولید این مواد افزایش و در بهمن ماه پس از بهره برداری تولید به سود عملیاتی رسیده است.

 

وی عنوان کرد: در طول عملیات بازسازی واحد 600 پتروشیمی، بیش از 60 هزار قطعه تعویض و از خطر اتفاق های احتمالی دور شد.

 

علوی عطا آبادی به گرید های خاص و منحصر به فرد در پتروشیمی آبادان اشاره کرد و ادامه داد: این گرید ها شامل اس 57 و اس 70 هستند که بخش قابل توجهی از آن از طریق بورس به بازار داخلی عرضه می‌شود.

 

وی همچنین از اجرای طرح تثبیت خوراک مورد نیاز تولید این مجتمع با بیش از 92 درصد پیشرفت فیزیکی خبر داد و تاکید کرد: با اجرای این طرح 50 الی 80 تن خوراک مورد نیاز تولید به این مجتمع افزوده و تولید نهایی این شرکت افزایش خواهد یافت.

 

مدیرعامل شرکت پتروشیمی آبادان یاد آور شد: با تصویب طرح توجیهی احداث پتروشیمی جدید آبادان در هیات مدیره این مجتمع و ارائه آن به تاپیکو و شستا در صورت احداث مجتمع جدید علاوه بر شکوفایی تولید شاهد تولیدات انواع مواد پتروشیمی در آبادان خواهیم بود.

 

کد خبر 1038469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha