تلاش دستگاه قضایی بر برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند است 

اصغر ستایی مختاری گفت: کلیه تلاش دستگاه قضایی بر این است که انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌ جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی در ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰، سالم و قانونمند با مشارکت حداکثری برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، شامگاه امشب ۲۶ اسفند اولین نشست شورای پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی ،شهرستان جیرفت برگزار شد.


«اصغر ستایی مختاری» در این، گفت: کلیه تلاش دستگاه قضایی بر این است که انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌ جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی در ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰، سالم و قانونمند با مشارکت حداکثری برگزار شود.


رئیس دادگستری شهرستان جیرفت تاکید کرد: جلسات ستاد برای ایجاد تعامل و هماهنگی‌های بیشتر، تقویت اقدامات پیش‌بینی و پیشگیری از جرایم انتخاباتی، برخورد قاطع با هرگونه اخلال در برگزاری انتخابات سالم، رصد و پایش فضای مجازی و حضور میدانی مسئولین قضایی و انتظامی به همراه ناظران انتخاباتی باید به طور منظم برگزار شود.


وی با اشاره به این که تبلیغات زود هنگام و نظرسنجی های انتخاباتی ممنوع است، خاطرنشان کرد: هرگونه رفتار مجرمانه و بر خلاف قوانین و مقررات قانونی انتخابات با دقت رصد شده و با متخلفان آن با قاطعیت برخورد قانونی خواهد شد و اجازه نخواهیم داد به بهانه انتخابات فضای عمومی شهرستان مخدوش شود.


ستایی مختاری با بیان این مطلب که دشمنان همیشه سعی دارند فضای انتخاباتی کشور را با کاهش حضور مردم پای صندوق های رأی ایجاد کنند، تصریح کرد: در چهل سال گذشته دشمن سعی داشته حضور مردم در پای صندوق های رای را تشریفاتی جلوه دهد ولی حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای، دشمنان را از بسیاری از توطئه ها مایوس و ناامید کرده است.


 رئیس دادگستری شهرستان جیرفت با اشاره به این که رسانه ها برای حضور حداکثری مردم و تنویر افکار عمومی و رونق بخشی به انتخابات نقش بسزایی دارند، تاکید کرد: فعالان رسانه باید برای تحقق مهم‌ترین اصل که زمینه سازی برای حضور حداکثری مردم است نهایت تلاش خود را به کار گیرند.
 


شایان ذکر است؛ این نشست با حضور رئیس دادگستری و شورای پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی، دادستان، فرماندار و معاون سیاسی فرماندار، اداره اطلاعات، نیروی انتظامی، مسئول نظارت به انتخابات ریاست جمهوری، مسئول نظارت به انتخابات شوراها، نماینده دفتر امام جمعه ، ناحیه مقاومت بسیج سپاه و رابط حفاظت دادگستری جیرفت برگزار شد.

کد خبر 1038484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha