امروز ارتش ایران صاحب قوی ترین نظریه دفاعی مطرح در دنیا است

سرهنگ سهیلی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران به بلوغ نظامی در دنیا دست یافته است گفت: امروز ارتش ایران صاحب قوی ترین نظریه دفاعی مطرح در دنیا است.

خبرگزاری شبستان _گروه سیاسی _فرزانه تهجا: ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از نهادهای نظامی مهم در پیروزی انقلاب است که فعالیت های موثری در پیروزی انقلاب داشته است در همین رابطه گفتگویی با سرهنگ حمیدرضا سهیلی، جانشین سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران به شرح زیر ارایه می شود.

 

ارتش چگونه قبل از پیروزی انقلاب در این زمینه فعالیت کرده است؟

تعدادی از پیکره ارتش مانند شهید نامجو تیم های فکری برای انجام عملیات نرم را تشکیل دادند. این پیکره در ارتش همراه و همگام انقلاب بودند و افرادی فراتر از عملیات نرم مانند شهید قرنی دست به براندازی حکومت پهلوی زدند و به همین دلیل شهید قرنی دو بار در حکومت شاهنشاهی بازداشت می شود و دو بار نیز پس از بازداشت حکم زندان برای این شهید صادر می شود.

 

واکنش حکومت شاهنشاهی در مقابل فعالیت های انقلابی چه بود؟

وقتی ارتش گروه براندازی محمدرضا پهلوی را شکل می دهد، این گروه را بی نام می دانند و از این گروه بیش از 100 زندانی ارتشی عنوان می شود که حکم اعدام آنها به زودی صادر شده و اجرا می شود زیرا حکومت پهلوی معتقد است این افراد لباس نیروهای مسلح را بر تن دارند و نمی توانند در برابر براندازی حکومت پهلوی صف آرایی کنند.

 

ارتش چه میزان اعدامی در جریان فعالیت های انقلابی دارد؟

بالاترین افرادی که در دادگاه نظامی علیه براندازی حکومت محمدرضا پهلوی اعدام شدند، بیشترین جمعیت را نسبت به سایر سازمان ها به خود اختصاص داده است.

 

ارتش فعالیت های انقلابی خود را چگونه پوشش می داد؟

شهید صیاد شیرازی در اصفهان تحت پوشش تدریس زبان انگلیسی با حوزه در تماس است و بسیاری از علما عناصری را در ارتش به عنوان نیروی انقلابی داشتند و برای همین است که ارتش پس از انقلاب خودآرایی و خود سازماندهی شد و از درون خود جوشید و کسی از بیرون وارد نشد تا ارتش را انقلابی کند. انقلابیون در ارتش بودند و از هرم بالا تا پایین را تجزیه و سازماندهی کردند و ارتش با خودآرایی خود را آماده همراهی با معیارها و ارزش های ارتش انقلابی کرد.

 

امروز شعار کلیدی ارتش چیست؟ ارتش نظریه های نظامی خود را از کجا اخذ می کند؟

امروز هم شعار کلیدی ارتش، ارتش انقلابی است. ما در گذشته نظریات نظامی را از مستشاران بیرونی اخذ می کردیم اما اکنون به بلوغ نظامی در دنیا دست یافته ایم به طوری که ارتش ایران امروز صاحب قوی ترین نظریه دفاعی مطرح در دنیا است. برخی از نظریه های دفاعی می گوید ارتش باید آموزشی باشد. برخی ادعا می کنند ارتش باید اطلاعاتی و عملیاتی باشد اما نظریه فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتش معنویت محور است. این ارتش آزادی خواه، اخلاق مدار، در اوج معنویت قرار دارد و امورات آن عقلانی عمل می شود و دارای صفات بسیار زیادی است و افراد لباس پوشیدند تا ظلم ستیزی کنند؛ بنابراین با افتخار این لباس را بر تن می کنند و یاد می گیرند حق طلبی کنند در حالی که ممکن است خودشان در این راه آسیب ببینند.

 

ارتباط ارتش با مردم چگونه است؟

این ارتش می آموزد و یاد می گیرد که عاشق مردم باشد. آماده است تا یک حکومت مردم سالاری را سر تا پا حمایت کند و وقتی این عشق به حد اعلی خود برسد حتی اگر روزی مردم از ما دلزده شوند از عشق ما نسبت به آنها نباید چیزی کاسته شود. مصادیق این رفتار زمانی خود را نشان می دهد که حقوق برخی از ارتشیان قطع شد اما در حمله دشمن به ایران اسلامی در توپخانه ها و جبهه های حق علیه باطل ایستاده و به وظایف نظامی خود عمل می کنند. خلبانان زیادی حقوق شان قطع شد و به کودتای نقاق محکوم می شوند اما با توجه به اینکه در هاله ای از ابهام قرار دارند اما بدون دریافت حقوق پروازهای عملیاتی، جنگی و دفاعی خود را برای دفاع از کیان اسلامی انجام دادند و این اوج عشق ارتش نسبت به مردم است. این امر تنها به دلیل پیوند عقلانی ارتشیان با پروردگار است.

کد خبر 1038580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha