فراخوان سومین همایش ملی کتاب سال بانوان اعلام شد

فراخوان سومین همایش کتاب سال بانوان اعلام شد و مهلت ارسال آثار به دبیرخانه همایش تیرماه ۱۴۰۰ خواهد بود.

​به گزارش خبرگزاری شبستان، سومین همایش ملی کتاب سال بانوان از سوی معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا(س) و با همکاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1400 برگزار خواهد شد.

مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، جامعه المصطفی العالمیه، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، دانشگاه قم، دانشگاه فرهنگیان، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از دیگر مشارکت کنندگان در برگزاری این همایش هستند.

اهداف این همایش «حمایت از آثار پژوهشی بانوان و آثار برتر پژوهشی در عرصه زن و خانواده»، «شناسایی ظرفیت‌ها و تقویت توان پژوهشی بانوان و مراکز فعال در عرصه مطالعات زن و خانواده» و «زمینه سازی افزایش مشارکت پژوهشگران و واحدهای پژوهشی در تولید علم و گسترش مرزهای دانش و ارتقای کمی و کیفی پژوهش های دینی در حوزه های مختلف علوم اسلامی ـ انسانی به ویژه در عرصه زن و خانواده» است.

از دیگر اهداف همایش می توان به «گسترش و تعمیق فرهنگ پژوهش و تولید علم در بین بانوان طلبه؛ هدایت پژوهش‌ها به سمت نیازهای علمی حوزه، جامعه و نظام اسلامی با تاکید بر عرصه زن و خانواده» و «افزایش نشاط علمی در بین بانوان دانش‌پژوه و مراکز علمی فعال در عرصه پژوهش‌های زن و خانواده» اشاره کرد.

در سومین همایش کتاب سال بانوان، آثار منتشر شده بانوان در عرصه علوم انسانی اسلامی اعم از تألیف، ترجمه و تصحیح، رساله‌های سطح چهار و دکتری بانوان و مقالات علمی پژوهشی که در سال‌های ۹۸ و ۹۹ تألیف و منتشر شده‌اند، پذیرفته می‌شوند.

تفسیر و علوم قرآن، علوم حدیث، منطق، فلسفه و کلام، اخلاق و عرفان، تاریخ، سیره و تراجم، فقه و حقوق، اصول فقه و روش‌شناسی سایر علوم، ادبیات و هنر، علوم تربیتی و روانشناسی، جامعه‌شناسی و علوم اجتماعی، کلیات و مراجع، ادیان و مذاهب، اقتصاد اسلامی، مهدویت، مدیریت و آینده‌پژوهی از جمله موضوعات در نظر گرفته شده در فراخوان سومین همایش کتاب سال بانوان هستند.

محور ویژه سومین همایش همچون همایش گذشته، آثار منتشر شده بانوان و آقایان با موضوع زن و خانواده است که باید در سال‌های ۹۸ و ۹۹ منتشر شده باشد.

همه بانوان پژوهشگر عرصه علوم انسانی اسلامی و پژوهشگران آقا و بانو در حوزه زن و خانواده می‌توانند در این همایش شرکت کنند و همایش مختص حوزویان نیست.

مهلت ارسال آثار به دبیرخانه همایش تا پایان تیر ۱۴۰۰ اعلام شده است که پژوهشگران می‌توانند برای ارسال آثار خود به نشانی www.ketabebanovan.irمراجعه کرده و از طریق پنل شخصی، آثار خود را ارسال کنند و یا از طریق پست الکترونیکی به نشانی info@ketabebanovan.irبا دبیرخانه همایش در ارتباط باشند.

این همایش در صدد است نسبت به شناسایی شناسایی ظرفیت‌ها و تقویت توان پژوهشی بانوان و مراکز فعال در عرصه مطالعات زن و خانواده، گسترش و تعمیق فرهنگ پژوهش و تولید علم در بین بانوان طلبه و هدایت پژوهش‌ها به سمت نیازهای علمی حوزه، جامعه و نظام اسلامی و حمایت از آثار پژوهشی بانوان در حوزه علوم انسانی و اسلامی مؤثر واقع شود.

گفتنی است، در دومین همایش ملی کتاب سال بانوان، ۲۶۵ اثر به دبیرخانه ارسال شده بود و ارزیابی آثار زیر نظر بیش از صد اندیشمند حوزوی و دانشگاهی در ۱۰ گروه علمی انجام شد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت کتاب سال بانوان مراجعه و یا با دبیرخانه این همایش به شماره تلفن های ۳۲۱۱۲۴۸۶ –۰۲۵ و یا ۳۲۱۱۲۵۹۹-۰۲۵ تماس بگیرند.

کد خبر 1038582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha